«Κάτω από την βάση» παίρνουν τα περισσότερα παιδιά στην Ευρώπη στην χρήση του Διαδικτύου και παρουσιάζουν ελλείψεις σε βασικές ψηφιακές δεξιότητες., παρά την γενική αντίληψη ότι οι ανήλικοι «παίζουν στα δάχτυλα» την τεχνολογία.Μάλιστα, οι επιδόσεις των Ελληνόπουλων είναι από τις χαμηλότερες στην Ευρώπη.Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα της έρευνας του προγράμματος EU Kids Online, η οποία διενεργήθηκε σε παιδιά του δημοτικού και του γυμνασίου, ηλικίας 11-13 ετών, από 25 ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα.Όπως προκύπτει, λιγότερα από τα μισά παιδιά είναι σε θέση να εκτελέσουν σχετικά εύκολες εντολές στο Διαδίκτυο, όπως το να προσθέσουν μια σελίδα στις αγαπημένες τους (bookmarks) ή να μπλοκάρουν μη επιθυμητά μηνύματα στο email τους.Μπορεί οι έφηβοι να αποκτούν ταχύτερα τις γνώσεις που απαιτεί η ψηφιακή εποχή σε σχέση με παλιότερα, όμως, οι ικανότητες αυτές ποικίλλουν ανάλογα με το κοινωνικό και οικονομικό υπόβαθρο της οικογένειας στην οποία μεγαλώνει ένα παιδί.Έτσι, οι γόνοι πλουσίων οικογενειών, οι γονείς των οποίων έχουν υψηλή «κοινωνική θέση», έχουν περισσότερες ψηφιακές δεξιότητες από τους συνομηλίκους τους που προέρχονται από οικογένειες χαμηλότερου κοινωνικο-οικονομικού επιπέδου.Επιπλέον, τα αγόρια φαίνεται ότι εξακολουθούν να κρατούν τα «σκήπτρα» της τεχνολογικής γνώσης, καθώς υπερτερούν των κοριτσιών στις εν λόγω δεξιότητες.Τα παιδιά από τη Φινλανδία είναι τα πιο επιδέξια στο Ίντερνετ σε όλη την Ευρώπη, ακολουθούμενα από τα παιδιά που ζουν στην Σλοβενία. Τα Ελληνόπουλα φαίνεται ότι δεν είναι ιδιαίτερα… επιδέξια, καθώς βρίσκονται στην πέμπτη από το τέλος θέση, μετά τους συνομηλίκους τους από την Τουρκία, την Ιταλία, την Ρουμανία και την Ουγγαρία.Επίσης τα παιδιά από την Ελλάδα «ανακαλύπτουν» το Ίντερνετ με καθυστέρηση 3-4 ετών σε σχέση με τους συνομηλίκους τους σε άλλες χώρες της Ευρώπης.Στην Σουηδία η πρώτη επαφή με το Διαδίκτυο γίνεται στις ηλικίες των 7-8 χρόνων, ενώ στην Ελλάδα ξεκινά στην ηλικία των έντεκα ετών, που αποτελεί τον μεγαλύτερο μέσο όρο στην Ευρώπη.Από την έρευνα προκύπτει ότι -κατά μέσον όρο- τα παιδιά κατανοούν λιγότερες από τις μισές από τις 17 ενέργειες για τις οποίες ρωτήθηκαν, κάτι που δείχνει ότι η εξοικείωσή τους με τον ψηφιακό κόσμο δεν είναι επαρκής.Ιδιαίτερα χαμηλή είναι η αφομοίωση των «δημιουργικών και συμμετοχικών δραστηριοτήτων», όπως είναι η ανάρτηση σχολίων σε κοινωνικά δίκτυα (31%), η δημιουργία χαρακτήρων (18%) και η σύνταξη ιστολογίων (11%).Σε ό,τι αφορά δεξιότητες στο Ίντερνετ, όπως η παρεμπόδιση της ανεπιθύμητης αλληλογραφίας (spam), η τροποποίηση των ρυθμίσεων ασφαλείας και η ανεύρεση πληροφοριών για την ασφάλεια, τα μικρότερα παιδιά εμφάνισαν σημαντική υστέρηση.
Οι ερευνητές παροτρύνουν τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να μάθουν οι ίδιοι πώς λειτουργεί ο «θαυμαστός κόσμος» της τεχνολογίας και να μην «δαιμονοποιούν» το Ίντερνετ, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να αποκτήσουν τις σωστές βάσεις κατά την πρώτη τους επαφή με την ψηφιακή εποχή.Δείτε την έκθεση Digital literacy and safety skills, εδώ.
via: http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4623044
Οι ερευνητές παροτρύνουν τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να μάθουν οι ίδιοι πώς λειτουργεί ο «θαυμαστός κόσμος» της τεχνολογίας και να μην «δαιμονοποιούν» το Ίντερνετ, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να αποκτήσουν τις σωστές βάσεις κατά την πρώτη τους επαφή με την ψηφιακή εποχή.Δείτε την έκθεση Digital literacy and safety skills, εδώ.
via: http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4623044
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου