Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2011

Όταν το Διαδίκτυο ξεπερνά τις εφημερίδες ως πηγή ενημέρωσης

Σύμφωνα με την έκθεση State of the News Media του ινστιτούτου Pew, 46% των Αμερικανών δήλωσαν ότι διαβάζουν ειδήσεις στο Διαδίκτυο τρεις φορές την εβδομάδα, ενώ 40% απάντησαν ότι ενημερώνονται από έντυπες εφημερίδες ή από τις ιστοσελίδες τους.Και είναι η  πρώτη φορά, το αναγνωστικό κοινό και τα διαφημιστικά έσοδα των ηλεκτρονικών εφημερίδων ξεπέρασαν εκείνο των έντυπων φύλλων (δες εδώ). Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι οι εφημερίδες δεν υπέστησαν μόνο πλήγμα από την οικονομική κρίση και τη σημαντική μείωση διαφημιστικών εσόδων, αλλά από την επιλογή των καταναλωτών να αναζητούν την ενημέρωσή τους στο Διαδίκτυο και τη μετακίνηση της διαφημιστικής δαπάνης προς την κατεύθυνση αυτή.Σε μία προσπάθεια να αντιμετωπίσουν την αρνητική αυτή τάση, οι εφημερίδες στις ΗΠΑ μείωσαν σημαντικά το προσωπικό τους, με τις αίθουσες σύνταξης να απασχολούν σήμερα 30% λιγότερους δημοσιογράφους από ότι πριν μία δεκαετία. Οι εφημερίδες προσπαθούν τώρα να αναπληρώσουν τα χαμένα έσοδα χρεώνοντας για τα άρθρα τους στο Ιντερνετ. Αυτό σχεδιάζει να κάνει και η New York Times, που θα αρχίσει να χρεώνει για το διαδικτυακό της περιεχόμενο μέσα στην άνοιξη. Όμως, οι 36 εφημερίδες που δοκίμασαν αυτό το μοντέλο, διαπίστωσαν μεγάλη υποχώρηση του αναγνωστικού τους κοινού, με λιγότερο από 1% των αναγνωστών να εμφανίζεται πρόθυμο να καταβάλει το τίμημα, αν και το 23% των ερωτηθέντων Αμερικανών ανέφεραν ότι θα ήταν πρόθυμοι να καταβάλουν 5 δολάρια το μήνα για να μπορούν να διαβάζουν την αγαπημένη τους τοπική εφημερίδα.Ίδωμεν- και για να πω την αλήθεια, αν και επί 40 περίπου χρόνια αγόραζα και διαβαζα εφημερίδα, τα τελευτάια χρόνια τις διαβάζω μόνο στο Διαδίκτυο...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορεί να ενδιαφέρουν