Παρασκευή, 25 Ιουνίου 2010

Ακατάλληλη η χρήση υπολογιστή πριν από τα 14 χρόνια;

Διαβάζω …και εκπλήσσομαι! Οι πολλές ώρες περιήγησης στο Ιnternet επηρεάζουν αρνητικά τις σχολικές επιδόσεις, και ενδέχεται να δημιουργήσουν προβλήματα μάθησης και αντίληψης, αποφαίνονται οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας στις ΗΠΑ (δες εδώ). Ο καθηγητής Τζέικομπ Βίγκντορ συνέκρινε τις σχολικές επιδόσεις 150 000 μαθητών ηλικίας 10-14 ετών πριν και μετά την απόκτηση και τη χρήση υπολογιστή. «Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας είναι σημαντικά γιατί συνδέουν τη χρήση υπολογιστών με τις επιδόσεις των παιδιών στο σχολείο. Μπορεί ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής να αποτελεί σημαντικό εργαλείο για την εργασία ενός ενηλίκου, όμως δεν συμβαίνει το ίδιο και για ένα παιδί 10-14 ετών. Το παιδί προτιμάει να παίξει παιχνίδια ή να «σερφάρει» απλώς στις διάφορες σελίδες του Διαδικτύου», και συμβουλεύει τους γονείς να μην αγοράσουν προσωπικό υπολογιστή σε μικρά παιδιά. «Θα τους κάνουν περισσότερο κακό, παρά καλό. Ας περιμένουν μερικά χρόνια.» Να πω ότι δεν συμφωνώ; Με ένα και μόνο επιχείρημα: Μήπως ο υπολογιστής ανοίγει νέους, περισσότερο ενδιαφέροντες ορίζοντες στα παιδιά, έστω κι αν αυτοί είναι τα παιχνίδια ή το «σερφάρισμα» στο Διαδίκτυο; Μήπως είναι η απάντηση στο «νεκρό» και παρωχημένο σχολικό τους πρόγραμμα; Μήπως είναι η πρόσκαιρη «ελευθερία» ενάντια στην «καταπίεση» των γονιών και των δασκάλων; Μήπως όλοι μας πρέπει να ακούσουμε και πάλι τι λέει ο sir Ken Robinson (δες εδώ κι εδώ) για το σχολείο που σκοτώνει τη δημιουργικότητα των παιδιών; Εξάλλου, έχουμε σκεφθεί καλά τι σημαίνει "σχολική επίδοση" ή μήπως ήλθε η ώρα να αναθεωρήσουμε τις όποιες απόψεις μας για αυτή;
Πάντως, δείτε κι εδώ ή εδώ.

Κυριακή, 20 Ιουνίου 2010

Κυκλοφόρησε το Office 2010

Η Microsoft ανακοίνωσε από την προηγούμενη Τετάρτη την παγκόσμια διάθεση των νέων προϊόντων της, Microsoft Office 2010, Microsoft Visio 2010 και Microsoft Project 2010. Οι καταναλωτές μπορούν από σήμερα να προχωρήσουν στην αγορά του αγγλικού Office 2010, επισκεπτόμενοι 35 000 καταστήματα λιανικής πώλησης σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Η νέα έκδοση του Office 2010 κυκλοφορεί σε τρεις σουίτες: Home and Student, Home and Business και Professional 2010.Το ελληνικό Office 2010 θα κυκλοφορήσει στις 27 Αυγούστου 2010.

Σάββατο, 19 Ιουνίου 2010

Το σχολείο σκοτώνει τη δημιουργικότητα #2



Το σχολείο σκοτώνει τη δημιουργικότητα; Ερώτημα που είχε θέσει ο Sir Ken Robinson σε διάλεξή του στη σύνοδο της TED στο Monterey της Καλιφόρνια (ΗΠΑ) πριν τέσσερα χρόνια. Ορίζοντας τη δημιουργικότητα «σαν τη διαδικασία του να έχεις πρωτότυπες ιδέες που έχουν αξία», κάνει μια πρόταση για τη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού συστήματος που να γαλουχεί (αντί να υπονομεύει) τη δημιουργικότητα των παιδιών, υποστηρίζοντας ότι τα παιδιά έχουν τρομερά ταλέντα κι αυτά εμείς (το σχολείο) τα σπαταλάμε αλύπητα (περισσότερα εδώ). Στη φετινή ομιλία του επανέρχεται σε αυτό τον ισχυρισμό του, ότι, η εκπαίδευση με τη σημερινή μορφή της απομονώνει τα άτομα από τα ταλέντα τους, προσθέτοντας ότι αυτό που χρειαζόμαστε παγκόσμια είναι μια επανάσταση στην εκπαίδευση και το υπάρχον σύστημα πρέπει να εξελιχθεί σε κάτι άλλο. «Πρέπει να επανασχεδιάσουμε το σύστημα εκπαίδευσης εκ βάθρων» και «κι αν αυτό επιλέξουμε δεν πρέπει να δημιουργήσουμε κλώνο αυτού του συστήματος, αλλά πρέπει να το προσαρμόσουμε στις περιστάσεις και να κάνουμε πιο προσωπική την εκπαίδευση προς τα άτομα που διδάσκουμε κάθε φορά, βασισμένη σε ένα προσωπικό πρόγραμμα σπουδών…»

30-6-2012 Διαβάστε: Ken Robinson, Άλλη λογική, για μια επανάσταση δημιουργικότητος, εκδ. Εν Πλω, 2011

Τετάρτη, 16 Ιουνίου 2010

H Google Earth "μάτι" της Πυροσβεστικής!

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφ. Τα Νέα, δορυφο-ρικό «μάτι» στην καταπολέμηση των πυρκαγιών απέκτησε η Πυροσβεστική. Έτσι, ο «μεγάλος αδελφός», μετά τη σνεργασία του με υπουργείο Οικο-νομικών για τις κρυφές πισίνες, τις αυθαίρετες βίλες και τα μεγάλα ακίνητα όσων φοροδιαφεύγουν (δες εδώ), θα μπεί στην υπηρεσία και του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, που θα υπογράψει σύμβαση με την Google Εarth για τη χρήση ειδικής εφαρμογής της. Η εφαρμογή θα προσφέρει τη δυνατότητα στην Πυροσβεστική να παρατηρεί μέσω δορυφόρου την εξέλιξη μιας πυρκαγιάς σε πραγματικό χρόνο - για την αξιοποίηση της εφαρμογής έχουν ήδη εκπαιδευτεί οι πρώτοι 320 πυροσβέστες. Στους εμφανιζόμενους χάρτες θα καταγράφονται τοπωνύμια, υδατοδεξαμενές, παρατηρητήρια, πυροφυλάκια, δίκτυα ΔΕΚΟ, αστυνομικά τμήματα, πυροσβεστικοί σταθμοί, αλλά και ευπαθείς χώροι (σχολεία, νοσοκομεία και μοναστήρια) στους οποίους θα δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα κατά την κατάσβεση. Με τη χρήση αυτής της ειδικής υπηρεσίας εκτιμάται πως θα επιτευχθεί κυρίως καλύτερος συντονισμός των επίγειων δυνάμεων σε πυρκαγιές στις οποίες δεν είναι δυνατή η παρουσία των δύο εναέριων «στρατηγείων» της Πυροσβεστικής.Ίδωμεν και ευελπιστούμε.

Κυριακή, 13 Ιουνίου 2010

Winget Sandals:Περιδιάβαση στην ελληνική μυθολογία

Το Winget Sandals είναι δημιούργημα της Rosie Alimonos, που όπως η ίδια λέει:"Μεγάλωσα μεταξύ Αθήνας και Μελβούρνης και από μικρή εκστασιάστηκα από τις ιστορίες της ελληνικής μυθολογίας (...)". Tα "Φτερωτά Σανδάλια" είναι παραγωγή της Australian Broadcasting Corporationin σε συνεργασία με το University of Melbourne's Centre for Classics and Archaeology. Αξίζει τον κόπο μια περιήγηση με οδηγό τον φτερωτό Ερμή, τον αγγελιοφόρο των θεών...

via http://makiavelis.blogspot.com/2010/06/site.html

Πέμπτη, 10 Ιουνίου 2010

Και διαδραστικοί πίνακες στα γυμνάσια!



Μετά τα περσινά κουπόνια για την αγορά netbook από τους μαθητές της α΄ τάξης γυμνασίου (σχολικό έτος 2009-2010), στο πλαίσιο της δράσης «Ψηφιακή Τάξη» (Δ΄ΚΠΣ/ ΕΣΠΑ, προϋπολογισμού 60 και πλέον εκατ. ευρώ), να που τώρα σκάει στον αέρα η πρόσκληση- προκήρυξη της «πιλοτικής εισαγωγής διαδραστικών συστημάτων και συναφούς εξοπλισμού στην τάξη», προϋπολογισμού 9 εκατ. ευρώ, που όπως διευκρινίζεται είναι «πρόγραμμα πιλοτικού χαρακτήρα για την ενίσχυση των ψηφιακών υποδομών και εργαλείων, μέσω της προμήθειας από τα γυμνάσια της χώρας διαδραστικών συστημάτων, που θα λειτουργήσουν σε συνδυασμό με τις μέχρι σήμερα διαθέσιμες υποδομές στα γυμνάσια της χώρας (φορητοί υπολογιστές)». Πέρσι μοιράζαμε κουπόνια των 450€, φέτος θα χρηματοδοτηθούν οι Σχολικές Επιτροπές με 15 000€ εκάστη για την αγορά διαδραστικών πινάκων για τις α΄και β΄τάξεις γυμνασίου «με επιλογή ενός από τα εκ των 5 εναλλακτικών κατηγοριών διαδραστικών συστημάτων που διατίθενται σήμερα στην ελληνική αγορά (...) και βάσει των ιδιαιτέρων απαιτήσεων και αναγκών κάθε σχολείου» (δες εδώ κι εδώ).
Να πιστέψω ότι η νέα δράση είναι συνέχεια της περσινής, ή ότι ο απρογραμμάτιστος προγραμματισμός κατά Μαρούσι μεριά και Σύνταγμα μεριά (ΥπΟικΑ&Ν) δίνει και παίρνει;
16-6-2010 ΥΠΔΒΜ&Θ: Πρόγραμμα πιλοτικής εισαγωγής διαδραστικών συστημάτων
18-6-2010 Τύποι διδραστικών πινάκων, οδηγίες από ΚτΠ & ΥΠΔΒΜ&Θ
17-9-2010 Για τους διαδραστικούς των γυμνασίων κι όχι μόνο
25-10-2010 Μάχες για τα 9 εκατ. του «ψηφιακού σχολείου»

Τρίτη, 8 Ιουνίου 2010

Το Facebook φέρνει πιο κοντά καθηγητές-μαθητές

Άραγε ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι το Facebook, μπορούν να συμβάλλουν ώστε μαθητές και καθηγητές των σχολείων μας να «έλθουν πιο κοντά»; Ρίχνοντας μια ματιά στα πρώτα βήματα του Facebook εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι ξεκίνησε για να φέρνει σε επαφή νεαρά άτομα (πρώτα τους φοιτητές του Harvard και λίγο μετά τους μαθητές των αμερικανικών λυκείων, μέχρι που έγινε παγκόσμιο για τον καθένα μας όπου Γης). Τι δηλώνει αυτό; «Αμερικανιά» μπορεί να πει κάποιος… Είναι ένα ιδιαίτερα αμφιλεγόμενο θέμα κάποιος άλλος...(δες κι εδώ). Αιτία(;) αποβολής από το σχολείο, ίσως (δες εδώ). Μην όμως σημαίνει και το αντίθετο; Διαβάζω στην εφ. Τα Νέα από το ομότιτλο ρεπορτάζ - αφορμή αυτού του post: «Στις 23 Απριλίου, ανήμερα του Αγίου Γεωργίου, ο καθηγητής φυσικής Γ. Παναγιωτακόπουλος δέχτηκε δεκάδες ευχές από τους μαθητές της τάξης του, αλλά και από εκείνους που έχουν αποφοιτήσει. Δεν πέρασαν όμως από το σχολείο στο οποίο διδάσκει, ούτε τηλεφώνησαν για να δώσουν τις ευχές τους, αλλά τις έστειλαν διαδικτυακά, μέσω Facebook. Ανάμεσα στους 249 "φίλους" που έχει ο εκπαιδευτικός, οι περισσότεροι είναι μαθητές και απόφοιτοι του σχολείου στο οποίο διδάσκει.» Κοινωνικές σχέσεις θα μου πεις…Μη και δεν είναι μόνο έτσι; Ακολουθώντας το δημοσίευμα, «Η διαδικτυακή "φιλία" μεταξύ καθηγητών και μαθητών θα έχει όχι μόνο εκπαιδευτικό όφελος, αλλά θα αποτελεί "οδηγό" για τους εκπαιδευτικούς να μπορούν να μπουν λίγο στον κόσμο των μαθητών και να τον καταλάβουν, να μιλήσουν λίγο τη γλώσσα τους. Και για να μιλούν τη γλώσσα των μαθητών πρέπει να αντιληφθούν τον τρόπο ζωής των νέων και τον μεταξύ τους κώδικα επικοινωνίας.» Εεεε, συμφωνώ, μια και πιστεύω ότι το μοντέλο του δασκάλου της τάξης που πλασάρουμε στα σχολεία μας είναι όχι μόνο παρωχημένο μα και αναποτελεσματικό. Και τούτο – κάπου τόχω ξαναγράψει – επειδή με τις ιδέες και τις νοοτροπίες του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα προσπαθούμε να «επιβληθούμε» στα παιδιά του πρώτου μισού του 21ου αιώνα. Του νέου αιώνα, στον οποίο οι διαδικτυακές εφευρέσεις των δυο τελευταίων δεκαετιών του 20ού αιώνα (Διαδίκτυο, Web 2.0 …) και οι αλλιώτικες συμπεριφορές που γεννήθηκαν από κάποιες ανοιχτές κοινωνίες πάνω σε αυτές (τις «αμερικανιές» που λέγαμε), έγιναν καθημερινότητα με μιας, τουλάχιστον μεταξύ των παιδιών, της νεολαίας γενικότερα και των επιχειρήσεων! Και για να επανέλθω στο ρεπορταζ της εφημερίδας: «Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που μπορώ να επικοινωνώ με τον καθηγητή μου και εκτός σχολείου και το Facebook είναι πολύ γρήγορος και εύκολος τρόπος να το κάνω. Πιστεύω ότι ο συγκεκριμένος καθηγητής λειτουργεί και ως φίλος μας, οπότε δεν αισθάνομαι άβολα να τον συναντώ στο Διαδίκτυο», λέει ο μαθητής της β΄ Λυκείου Αντώνης Κούζος - όπερ έδει δείξε, που λέγαμε παλιά. Και για τους τεχνοφοβικούς του μότο «το Διαδίκτυο, το Facebook, κτλ. βλάπτουν τα παιδιά», η απάντηση: «Τα παιδιά μπαίνουν σε ένα ασφαλές, κλειστό περιβάλλον όπου μπορούν να συνομιλήσουν με τους συμμαθητές τους, να γράψουν τις απορίες τους και όλα αυτά ενώ τα παιδιά βρίσκονται στο σπίτι τους και εγώ στο δικό μου». Απάντηση που μπορεί να μη με ικανοποιεί εξολοκλήρου (ως προς το ασφαλές, δες τι λέει και ...ο Ομπάμα!), αλλά είναι αληθής για τη συγκεκριμένη περίπτωση. Και όπως στην ίδια εφημερίδα ο καθηγητής φυσικής Στέργιος Ναστόπουλος, που είχε την ιδέα να χρησιμοποιήσει τα ιντερνετικά μέσα δικτύωσης για να λύνει τις απορίες των μαθητών του, υποστηρίζει: «Σκέφτηκα αντί του Facebook, το οποίο είναι ανοιχτό και μη ελεγχόμενο, να χρησιμοποιήσω την πλατφόρμα του Νing, το οποίο έχει περισσότερα χαρακτηριστικά από το Facebook- ιστολόγιο, φόρουμ, δυνατότητα να αποθηκεύει κανείς έγγραφα, φακέλους, φωτογραφίες και βίντεο κ.ά.» (δες εδώ). Εντέλει, μπορούμε να λέμε – κι αν θέλουμε να το πιστεύουμε – ότι μέσω του Διαδικτύου και των web διευκολύνσεων που αυτό μας προσφέρει «το δασκαλοκεντρικό σύστημα διδασκαλίας μετατρέπεται σε συνεργατική μάθηση», υπό την προϋπόθεση όμως ότι και εμείς έχουμε αλλάξει (την παλιά μας) νοοτροπία δασκάλου, γιατί αν και μόνο ανοίγουμε σελίδα στο Facebook ή όπου αλλού για να λέμε τα δικά μας διαδικτυακά, ουαί και αλλοίμονο (δες κάποια άλλα σχόλια εδώ).

Επεκτάσεις:
Pay attension!
Teachers and Facebook: “Don’t do it.”
Teachers and Social Networks: To Facebook Or Not To Facebook?
Teacher's Guide to Using Facebook
Teachers warned off online Facebook contact with students

Σάββατο, 5 Ιουνίου 2010

OLPC: Από το laptop στο tablet των 100 δολαρίων


XO-3 θα είναι ο επόμενος tablet-PC του μη κερδοσκο-πικού οργανισμού One Laptop Per Child που έχει ιδρύσει ο καθηγητής του ΜΙΤ Νίκολας Νεγκροπόντε εμπνευστής της πρωτοβουλίας για το «laptop των 100 δολαρίων» ή το «laptop των φτωχών». Σήμερα 2 εκατ. τέτοια laptops, το μοντέλο ΧΟ-2, βρίσκονται σε χρήση διεθνώς. Ο φορητός ΧΟ συνάντησε ποικίλες δυσκολίες που αύξησαν το κόστος του στα 200 $, όπως λ.χ. η ανάγκη να υπάρχει διαφορετικό πληκτρολόγιο σε χώρες που δεν χρησιμοποιούν το λατινικό αλφάβητο, ενώ έπρεπε να διαθέτει την κατάλληλη σχεδίαση και τα εξαρτήματα για να αντέχει τη σκόνη και τον καυτό ήλιο σε πολλά άνυδρα μέρη της υφηλίου. Μέχρι το 2011 η τιμή του νέου XO-3 αναμένεται να πέσει στα 75 $ για το μοντέλο με την οθόνη των 9 ιντσών που θα τρέχει Adroid και θα χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά της Marvell. Τα νέα tablets της Marvell θα διαθέτουν μια ή και δύο βιντεοκάμερες, σύνδεση Wi-Fi στο διαδίκτυο, οθόνες αφής multi-touch 8,5 επί 11 ιντσών (όσο ένα φύλλο χαρτί) και αρκετή ισχύ για να παίζουν υψηλής ανάλυσης και τρισδιάστατο βίντεο, ενώ θα μπορούν να συνδεθούν με περιφερειακά όπως «ποντίκι» (αντίθετα με το iPad). Περισσότερα εδώ κι εδώ. Και για την εφαρμογή του ΧΟ-2 σε σχολεία μας, εδώ.
Μπορεί να ενδιαφέρουν