Ξεκίνησε, στο πλαίσιο της δράσης «Ψηφιακή Τάξη», το πρόγραμμα του «Μαθητικού Φορητού Ηλεκτρονικού Υπολογιστή» για όλους τους μαθητές που εγγράφονται κατά το σχολικό έτος 2009-10 στην Α' τάξη του Γυμνασίου. Η απόκτηση του φορητού υπολογιστή από τους μαθητές θα γίνει δωρεάν, με τη χορήγηση κουπονιού το οποίο αντιστοιχεί σε φορητό υπολογιστή συνολικής αξίας 450 ευρώ (στην αγορά υπάρχουν netbooks και από 400 ευρώ). Η «Ψηφιακή Τάξη» εντάσσεται στην ψηφιακή στρατηγική της Κυβέρνησης και χρηματοδοτείται με εθνικούς (25%) και Ευρωπαϊκούς (75%) πόρους μέσω του Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» (ΕΣΠΑ 2007-2013). Σκοπός της είναι η αναβάθμιση(;) του εκπαιδευτικού συστήματος μέσα από την αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Οι ελάχιστες τεχνικές προδιαγραφές του μαθητικού υπολογιστή είναι μνήμη τουλάχιστον 1024 ΜΒ, οθόνη τουλάχιστον 10”, σκληρός δίσκος τουλάχιστον 160 GB, αυτονομία μπαταρίας τουλάχιστον 5,5 ώρες (μια και δεν υπάρχουν πρίζες στις σχολικές μας αίθουσες…), να μη ζυγίζει πάνω από 1,5 χλγ. Σύμφωνα με την εφ. Τα Νέα, η διαδικασία απόκτησης των φορητών υπολογιστών θα είναι εξαιρετικά απλή. Οι μαθητές που επιθυμούν να αποκτήσουν φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή θα κληθούν αρχικά να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους στο σχολείο τους. Στη συνέχεια το υπουργείο Παιδείας, αφού συγκεντρώσει τα στοιχεία όλων των ενδιαφερόμενων μαθητών της χώρας, σε συνεργασία με την Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού, θα αποστείλει ταχυδρομικά στο σπίτι κάθε μαθητή ένα ειδικό εκπτωτικό κουπόνι 450 ευρώ, με έναν προσωπικό κωδικό αριθμό. Η διανομή του κουπονιού αναμένεται να αρχίσει στο τέλος Σεπτεμβρίου ή στις αρχές Οκτωβρίου, ενώ παράλληλα θα γίνει η απαραίτητη ενημέρωση ώστε ο μαθητικός υπολογιστής να χρησιμοποιείται εκτενώς κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας κάποιων μαθημάτων. Μαζί με τον υπολογιστή θα δίνεται και ένα μέμορι στικ με την ύλη όλων των βιβλίων της Α΄ Γυμνασίου (δες εδώ). Κι έχω την απορία. Τι θα κάνουν οι μαθητές τους φορητούς Η/Υ όταν τους φέρουν στο σχολείο κατά το μήνα Οκτώβριο κι έχουν, λέω τώρα, τεχνοφοβικούς δασκάλους; Καλύτερα να μην το κουβεντιάσουμε (...) Αν και φαν της εισαγωγής του Η/Υ στο σχολείο (δες κι εδώ ), έχοντας υπόψη τις υποδομές (δες κι εδώ ), την εξοικείωση των εκπαιδευτικών και μαθητών με τις ΤΠΕ και την ύπαρξη(;) ασύρματου δικτύου στα σχολεία (οι μαθητικοί υπολογιστές θα διαθέτουν θύρα Wi-Fi), πιθανολογώ ότι η ενασχόληση των μαθητών, τον πρώτο τουλάχιστον καιρό, θα είναι η ανταλλαγή μουσικών αρχείων, "πονηρών" βιντεοκλίπ, τρέξιμο σε εγκατεστημένα και διαδικτυακά παιγνίδια, καλλιέργεια προφίλ στο hi 5, το facebook (ευκαιρία να ανοίξω κι εγώ σελίδα…), YouTube ιστορίες, κι άλλα διαδικτυακά (δες κι εδώ). Για μάθημα δεν ξέρω…Επ΄ ευκαιρία, όπως γράφω κι αλλού, μήπως υπάρχει κάνα διαθέσιμο "κουπόνι" και για εκπαιδευτικούς; Ο δικός μου φορητός είναι μπιτ για μπιτ ξεπερασμένος κι εκτός προδιαγραφών, πώς θα μπω στην τάξη; Και μη μου πεις για τα 300+300 ευρώ της επιμόρφωσης α΄επιπέδου, τότε που ο πιο μεγάλος σκληρός για επιτραπέζιο Η/Υ ήταν 80 ΜΒ κι ένας φορητός της προκοπής στοίχιζε πάνω από 1200 ευρώ. Και μια άλλη παράμετρος που με βάζει σε σκέψεις ... Διερωτάται ένας γονέας (δες εδώ):«Είναι δίκαιο να πάρει δωρεάν φορητό υπολογιστή το παιδί του μεγαλοεπιχειρηματία , του μεγαλογιατρού κλπ., που το πιθανότερο είναι να είχε φορητό υπολογιστή από όταν γεννήθηκε, απλώς επειδή έτυχε να εγγραφεί φέτος στην Α΄ Γυμνασίου, ενώ το παιδί π.χ. ενός πολύτεκνου, αγρότη, οικοδόμου, άνεργου κλπ. να μην δικαιούται να πάρει απλώς επειδή έτυχε να πηγαίνει φέτος στην Β' ή την Γ΄ Γυμνασίου;» Έλα μου ντε.
Επικαιροποίηση 14-9-2009: Άρχισε η διανομή των κουπονιών των €450 (περισσότερα εδώ)
Παλαιότερες (δικές μου) σχετικές αναρτήσεις:
Μια tech Στ΄Δημοτικού στο Μούρεσι!
Παρελθόν ο μαυροπίνακας στο Λέχοβο Φλώρινας
Στις Πυλές Καρπάθου ταξιδεύουν διαδικτυακά
Πρωτοπορεία, αναγνώριση και συνεργατική μάθηση με βιντεοπαιγνίδι!
Οι Βρετανοί μαθητές θα διδάσκονται το twitter, τα blogs και τη wikipedia στο δημοτικό!
Ιστοσελίδα, στη Γαλλία, λύνει τις ασκήσεις των μαθητών
Ψηφιακά βιβλία σε σχολεία της Καλιφόρνια
Στον αστερισμό του ψηφιακού αλφαβητισμού
Κιμωλιοπίνακας vs Διαδικτύου...β-επιπέδου!
Παιδιά και Διαδίκτυο, όταν οι αριθμοί ξεγελούν…
Παιδιά και Διαδίκτυο
Το Διαδίκτυο κάνει καλό στους νέους
Η ελληνική γενιά «i»
Ψηφιακοί ιθαγενείς και ψηφιακοί μετανάστες
Προς μια Μελλοντική Κοινωνία της Γνώσης
Δάνεια σχόλια εδώ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
3 σχόλια:
Διακρίνω μεγάλα παιχνίδια και καταστρατηγήσεις στην όποια καλοπροαίρετη διάθεση της πολιτείας να επιβάλλει βιαίως την ηλεκτρονική διδασκαλία και μάθηση στα Σχολεία. Είμαι εξαιρετικά δύσπιστος για την επιτυχία του εγχειρήματος. Βλέπω οι Η.Υ. σε φορητή μορφή να καταλήγουν στα χέρια του μεγαλύτερου αδερφού που σπουδάζει στο Πανεπιστήμιο, στα χέρια του παππού να παίζει ηλεκτρονική δηλωτή, η σε διάφορες έξυπνες αναταλλαγές μεταξύ δικαιούχων μαθητών και καταστημάτων Η.Υ.
Ένα είναι το βέβαιο: Θα ξεπουλήσουν πάλι οι κατασκευάστριες εταιρείες, θα κερδοσκοπήσουν οι μεσαζοντες που ελεγε ο Γκαϋφίλιας.
Πως βρέθηκε αυτό το αρκετό κοντύλι, μέσα στην οικονομική κρίσα, σουρωτήρι αφτό το κράτος, ο,τι αρμέξει από τους ημιυπαίθριους χώρους θα πάει στις σιλικον βαλεϋ των ξένων χωρών.
Για να σοβαρευτούμε τώρα όμως:
1)Είναι η ηλικία αυτή, της Α Γυμνασίου, κατάλληλη για τη τόσο μεγάλη χρήση Η.Υ. ή ακριβώς το αντίθετο η πλεον ακατάλληλη ηλικία, την ώρα που οι μαθητές/τριες πάνε σε νέο περιβάλλον και πρέπει να αποκτήσουν νέες γνωριμίες, να αναπτυχθεί το κοινωνικό τους συναίσθημα, τους λέμε πάρε ένα φορητό PC και κλείσου στον κόσμο σου, και στον εαυτό σου.
2)Υπάρχουν, ξέρεις καλύτερα,εκπαιδετικοί που βαριούνται να γράψουν κάτι στον πίνακα, να σχεδιάσουν μια π.χ. βιολογική διαδικασία και παραδίνουν εξ έδρας, κανείς -εγώ πρώτος- δεν έχει την εντύπωση ότι θα κουρασθούν περισσότερο να διδάξουν κάτι που σίγουρα απαιτεί ώρες και παράωρες για την εκμάθηση του. Οι ώρες είναι ακριβώς για ώρες παρά το απόγευμα.
3) Βλέπω από τότε που οι μαύρο, πρασινο πίνακες αντικαστάθηκαν με άσπρους πλαστικούς όλο και χειρότερα διακρίνονται τα γράμματα, τα σχήματα, οι εξισώσεις ειδικά από τα τελευταία θρανία, όλο κάτι θολό γαλάζιο δείχνει ο πίνακας.
4) Αίθουσες που στερούνται τα απαιτούμενα, ένα προβολέα για Η.Υ. μια καλή οθόνη, κουρτίνες για μερική συσκότιση το μάθημα όσο εποπτικό και αν σχεδιασθεί θα καταλήγει ..αόρατο και θα ακούγεται ξανά η φωνή του δάσκαλου που ονείρατα αναδεύει.
5)Ένα μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών είναι ψηφιακά ολικά ή μερικά αναλφάβητο. Θα ακούνε π.χ. ποντίκι και θα λεν φερεν την γάταν. Ηλεκτρονικό βιβλίο λέει για την Ιλιάδα και την Οδύσσεια.
Αν οι μαθητές ρωτήσουν κυρία κυρία ή κύριε κύριε - ειδικά τα πρωτάκια της Α Γυμανσίου συνηθισμένα από το Δημοτικό θα ρωτούν όλα μαζί αντάμα, τι θα αποκρίνεται ο βαριεστημενος καθηγητής/τρια
Ε παίξτε καμιά πασέντζα με τον παππού στο σπίτι.
Καλές οι μεγαλόπνοες εξαγγελίες για τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων -για ψήφους και εντυπωσεις- αλλά να έχει προηγηθεί δουλειά ουσίας και προγραμματισμός ...γιατί όπως λέγει και ένας ξένος παιδαγωγός αν δώσουμε σε ένα μικρό παιδί ένα σφυρί θα βλέπει παντού καρφιά.
Περισσότερα για τον Θεό Θευθ και το βασιλιά Θαμούς, για την αξία της γραφής, στο Φαίδρο του Πλάτωνα στο άρθρο του καθηγητή Μαυρογιώργου
http://mikrokellari.blogspot.com/2008/05/blog-post_7907.html
Αγαπητέ miltonios, δεν ξέρω τι να σου απαντήσω …Πάντως, η Σταθούλα,12ετών από τον Κισσό του Πηλίου που πηγαίνει/ πήγαινε στο Δημοτικό σχολείο στο Μούρεσι, λέει: «Η δεύτερη κολλητή μου φίλη είναι η Μαρίνα, γιατί ο πρώτος είναι το λάπτοπ. Από τη στιγμή που το έπιασα στα χεριά μου τρελάθηκα…». Από την άλλη: Το αμερικανικό υπουργείο Παιδείας ολοκλήρωσε (2007) μια μεγάλη συγκριτική έρευνα για τη χρήση Η/Υ από τους μαθητές. Το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε ήταν ότι ανάμεσα στους μαθητές που χρησιμοποιούσαν Η/Υ στο σχολείο δεν διαπιστώθηκε καμιά πρόοδος ούτε στα μαθηματικά ούτε στα αγγλικά σε σχέση με άλλους μαθητές που δεν χρησιμοποιούσαν. Πάρα πολλοί μαθητές, αντί να δίνουν προσοχή στη διδασκαλία, έπαιζαν ηλεκτρονικά παιχνίδια, αντάλλασσαν μηνύματα ή παρακολουθούσαν πορνοταινίες ή χρησιμοποιούσαν τον Η/Υ για να κλέβουν λύσεις στα προβλήματα που τους έβαζαν στα διαγωνίσματα (δες http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=2&artid=22180). Αν πάλι διαβάσεις το αρχικό δημοσίευμα των New York Times (δες http://www.nytimes.com/2007/05/04/education/04laptop.html?_r=1&pagewanted=all ) βλέπεις και την αντίθετη άποψη: την απόρριψη από τους καθηγητές επειδή έχαναν χρόνο από τη διδασκαλία για την επίλυση τεχνικών προβλημάτων (… «μού κόλλησε κύριε», κι άντε να αποδείξεις ότι δε σε δουλεύει ψιλό γαζί ο μαθητής), αλλά και το πολυδάπανο της συντήρησης, της εκπαίδευσης του προσωπικού. Και το σημαντικότερο, νέα τεχνολογία σε παλαιό πρόγραμμα σπουδών και νομίζω ότι αυτό το τελευταίο είναι το κομβικό σημείο. Για το λόγο αυτό η πρόταση του sir Jim Rose στο εκπαιδευτικό προσχέδιο για τους μαθητές δημοτικού της Βρετανίας δίνει έμφαση, στην εκμάθηση των σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων όπως τα blogs, το twitter και η wikipedia μεταξύ των άλλων παραδοσιακών μαθημάτων όπως τα μαθηματικά (περισσότερα εδώ http://nikosictedu.blogspot.com/2009/03/twitter-blogs-wikipedia.html). Ο καιρός γαρ εγγύς, που λέει και Liako.gr. Ίδωμεν.
...αρπάζομαι από δυο ερωτηματο-απαντήματά σου "Υπάρχουν, ξέρεις καλύτερα, εκπαιδετικοί που βαριούνται να γράψουν κάτι στον πίνακα, να σχεδιάσουν κτλ..." και "Θα ακούνε π.χ. ποντίκι και θα λεν φέρεν την γάταν" για να πω για όχι πολύ παλαιότερες εμπειρίες μου για τη χρήση εκπιδευτικής τεχνολογίας στην τάξη.Πάνε χρόνια, πρωτοδιόριστος ων, που είδα οβερχέντ (ΟΗΡ) στο σχολείο.Τον ανακάλυψα στριμωγμένο ανάμεσα σε έγγραφα και βιβλία, με ξαχαρβαλομένο το βραχίονα.Αρκέστηκα να τον φτιάξω. Από την επόμενη χρονιά κάτι κάπου άκουσα και είδα κι έγινα ...φανατικός του ΟΗΡ. Δεν μπορούσα να κάνω μάθημα ή διάλεξη χωρίς τις διαφάνειές μου και τον ΟΗΡ. Γνωρίζεις βέβαια ότι υπάρχουν παραπεταμένοι, τίγκα στη σκόνη και 2 και 3 και 4 ΟΗΡ σε κάθε σχολείο. Πόσοι, όμως, τους χρησιμοποιούν ή τους χρησιμοποίησαν;Μετριούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού, όχι ανά σχολείο, αλλά ανά ...ΔΔΕ!Γιατί όπως μου είπε συνάδελφος, 10 χρόνια πριν, όταν αποσυσκεύαζα στο σχολείο της τον "προσφάτως" παραληφθέντα ΟΗΡ: "Τι μας τον έστειλαν, εγώ επί 30 χρόνια με τον πίνακα έβγαλα επιστήμονες".Α, ναι, υπήρχε "παραγωγή" και το απόγευμα.
Δημοσίευση σχολίου