Τρίτη, 30 Μαρτίου 2010

Το Web 2.0 σε απλά ελληνικά


Via vstefanidis

Το Web 2.0 αποτελεί τη δεύτερη γενιά υπηρεσιών βασισμένων στο Διαδίκτυο. Γεννήθηκε «τυχαία» το 2004, η οποία βασίζεται στην όλο και μεγαλύτερη δυνατότητα των χρηστών του Διαδικτύου να μοιρά-ζονται πληροφορίες και να συνεργάζονται online. Είναι μια δυναμική διαδικτυακή πλατφόρμα στην οποία μπορούν να αλληλεπιδρούν χρήστες χωρίς εξειδικευμένες γνώσεις σε θέματα υπολογιστών και δικτύων. Σχετικά: Από το Arpanet στο Internet:Η γέννηση του Διαδικτύου, Web 2.0, τι είναι;

Δευτέρα, 29 Μαρτίου 2010

Google Earth vs φοροδιαφυγής!



Το Google Earth στην υπηρεσία του Υπουργείο Οικονομικών!Ο «μεγάλος αδελφός» εν δράσει για τις κρυφές πισίνες, τις αυθαίρετες βίλες και τα μεγάλα ακίνητα όσων φοροδιαφεύγουν! Η διαδικτυακή εφαρμογή που συνθέτει εικόνες από δορυφορικές φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες, στοιχείων GIS και από πολλές πηγές σε επάλληλα στρώματα, με σημαντική ευκολία χρήσης, θα χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο όσων έχουν πισίνες και είτε δεν είχαν δηλωθεί από τους ιδιοκτήτες τους είτε δηλώθηκαν... μικρότερες.Και που να τις κρύψουν πλέον όσοι «πισινάτοι» φοροδιαφεύγουν, όταν τα αρχεία της Google Earth έχουν ηλικία αρκετών χρόνων (από το 2004, τουλάχιστον)! Περισσότερα εδώ. Μεταξύ μας, πολύ γουστάρω, αν και φοβάμαι ότι θα σκάσει μύτη είτε κάποια ΜΚΟ για την προστασία ...από την Google-καταγραφή είτε η ελληνική Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και τα τοιαύτα (μη ξεχνάμε τις εγχώριες αντιδράσες για το Google Street View). Δες και (εις ΗΠΑ) Το Web 2.0 κατά της τρομοκρατίας; Μμμ…ας φυλαγόμαστε

Σάββατο, 27 Μαρτίου 2010

Διαδραστικός πίνακας με 50 € !



Έχουμε ξαναγράψει για τη βαθμιαία "εισβολή" του διαδραστικού πίνακα στα σχολεία μας με την πρωτοβουλία ρεκτών διευθυντών σχολείων και δραστήριων εκπαιδευτικών (και Συλλόγων Γονέων οικονομικά συμπρατόντων). Ως γνωστό οι εκπαιδευτικές δραστη-ριότητες στον διαδραστικό πίνακα περιλαμβάνουν διαμόρφωση κειμένου και εικόνων, δημιουργία, εκτύπωση και αποθήκευση σημειώσεων για διαμοιρασμό στους μαθητές, έντυπα ή ηλεκτρονικά σε κοινό αποθηκευτικό χώρο στον υπολογιστή ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Δίνεται η δυνατότητα προβολής ιστοσελίδων και βίντεο από το Διαδίκτυο, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί εύκολα για προβολές και προγράμματα καθώς ο διαδραστικός πίνακας είναι ιδανικός για επίδειξη. Για να δείξει λ.χ. στους μαθητές πως θα χρησιμοποιήσουν μια εφαρμογή - επίδειξη ενός εκπαιδευτικού λογισμικού, για να παρουσιαστεί η δουλειά ενός μαθητή σε όλη την τάξη, να δείξει βίντεο που εξηγούν δύσκολες έννοιες, για να βοηθήσει οπτικούς μαθητές ή μαθητές με ειδικές ανάγκες, για να δημιουργήσει σημειώσεις, σχήματα, χάρτες και να τα αποθηκεύσει για μελλοντική χρήση (περισσότερα εδώ κι εδώ).Διαδραστικούς πίνακες σε όλα τα σχολεία υπόσχεται το υπουργείο Παιδείας ΔΒΜ&Θ από του χρόνου(;)- το είχε εξαγγείλει και ο προηγούμενος υπουργός Παιδείας, το ...ΕΣΠΑ να είναι καλά! Και τώρα η (από εδώ κι ένα χρόνο περίπου) πρόταση/υλοποίηση διαδραστικού πίνακα με (μόνο) 50 ευρώ από το 1ο ΕΠΑΛ Περάματος, Ηλεκτρονικός Τομέας 7ου ΣΕΚ Πειραιά (επίσης, δες εδώ , εδώ κι εδώ ) - δηλαδή τι, τζάμπα διαδραστικός πίνακας; Και οι "διαγωνισμοί" για την προμήθειά του σε όλα τα σχολεία ...που λέγαμε;

Τετάρτη, 24 Μαρτίου 2010

Η «ψηφιακή τάξη» και το …επίμαχο DVD!



Προχθές που λέτε παρακολουθούσαμε μια διδασκαλία 1:1 για την «Αναπαραγωγή στον άνθρωπο», Βιολογία ψηφιακής α΄τάξης γυμνασίου, και κάτι ειπώθηκε για το «πόσο προσεχτικά και σοβαρά ήταν τα παιδιά», για να παρατηρήσει κάποιος χαριτολογώντας «Αμ, δε θάναι, ποιος ξέρει πόσες φορές είδαν το βίντεο …της Τζούλιας στα διαλείμματα!» Και διαβάζω σήμερα: «Aπό την αναδυομένη Αφροδίτη (Η γέννηση της Αφροδίτης) του Μποτιτσέλι, που στην εποχή της θεωρήθηκε πορνό, την πορνοστάρ-σύμβολο Τσιτσιολίνα, που μπήκε στο ιταλικό Κοινοβούλιο τη δεκαετία του ‘80 και την καλτ αθωότητα του Γκουσκούνη, φτάσαμε στο σήμερα με τα porn idols να διαφημίζουν πλέον την πραμάτειά τους στην TV.» Σήμερα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, το 60% των επισκέψεων στο Διαδίκτυο είναι πορνογραφικής φύσης, ενώ 30 εκατομμύρια Αμερικανοί επισκέπτονται σελίδες με διαδικτυακό σεξ από 1 έως 10 ώρες την εβδομάδα και 2,86 δισ. δολάρια ήταν τα κέρδη της οn line πορνογραφίας το 2006,τη στιγμή που το (παραδοσιακό) «Playboy» καταγράφει ζημιές εκατομμυρίων δολαρίων. Η συζήτηση (δες εδώ) για τη βιομηχανία της πορνογραφίας, που πλέον έχει συμμάχους αφενός το Διαδίκτυο– κλικ και …φύγαμε – και αφετέρου την τηλεόραση όταν προωθεί συγκαλυμμένα τα πορνο-σελέμπριτι ...(λαμπρό "παράδειγμα" το περιεχόμενο ενίων μεσημεριανών gossip εκπομπών ή/και οι βραδινές «νεανικές ειδήσεις» του Star). Και για να επανέλθω στο θέμα, το επίμαχο DVD της Τζούλιας που στο παραεμπόριο στοιχίζει 5 ευρώ, με τιμή βιτρίνας 20 ευρώ, και τζίρο 200 000 και πλέον αντίτυπα, έτυχε ιδιαίτερης διαφήμισης, προ εβδομάδος, μεταξύ άλλων και από την Τατιανο-εκπομπή «Αξίζει να το δεις» με ακροατήριο χειροκροτούντες μαθητές, 18 και άνω υποθέτω! Γιατί τα γράφω αυτά; Μα επειδή σύμφωνα με παλαιότερο ρεπορτάζ της εφ. Ελευθεροτυπία «Ένα πανθομολογούμενο "τίποτα" αποδεικνύεται το περίφημο πρόγραμμα "Ψηφιακή Τάξη" και τούτο επειδή, μεταξύ των άλλων, «κανείς έως τώρα δεν έχει φροντίσει να διασφαλίσει την ενεργοποίηση των φίλτρων ελέγχου που απαιτούνται για την πλοήγηση των 13χρονων στο Διαδίκτυο» (δες εδώ, εδώ κι εδώ). Μαύρα μεσάνυχτα; Ή νάχουμε να συζητάμε παραβλέποντας το τι συμβαίνει γύρω μας; Δηλαδή, το …μαθητικό netbook θα χαλάσει τα «χρηστά ήθη» μας; Μη και μπερδεύουμε τα κολοκυθάκια με τα βλήτα, επειδή και τα δυο έχουν πράσινο χρώμα;
28-3-2010 TV, ψέματα και πορνοταινίες

Κυριακή, 21 Μαρτίου 2010

Δημιουργήστε το δικό σας ning.com

Χάρις στο διαδικτυακό εργαλείο Ning οποιοσδήποτε μπορεί να δημιουργήσει εύκολα και απλά ένα «μικρό Facebook», το οποίο δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα από ένα επαγγελματικό site social networking.Και μάλιστα- επί του παρόντος- δωρεάν, τουλάχιστον στη βασική εκδοχή του, αφού το Ning «προικοδοτεί» κάθε νέο χρήστη με αποθηκευτικό χώρο 5 Gbyte στους servers του, αρκετό για να φιλοξενήσει στο κοινωνικό του δίκτυο 5000 φωτογραφίες και 500 βίντεο. Διαθέτει όλες τις απαραίτητες υπηρεσίες, των πιο γνωστών αντίστοιχων εφαρμογών, όπως εξατομικευμένες σελίδες, προσωπικά προφίλ, email μελών, forum συζητήσεων, ανταλλαγή φωτογραφιών και αρχείων, video και music players, podcasts, δημοσιεύσεις blog κ.ά. Ρυθμίστε την εμφάνιση των σελίδων και επιλέξτε τις προσφερόμενες υπηρεσίες από τις διαθέσιμες, ή προσθέστε νέες μέσω widgets. Με το ning έχετε στη διάθεσή σας ένα εξαιρετικό εργαλείο για να στήσετε μια ολόκληρη online κοινότητα, ανοιχτή σε όλους ή περιορισμένη μόνο στα μέλη που εσείς επιθυμείτε. Νέα μόδα που από καιρό τρέχει στον εν Ελλάδι ιστοχώρο (δες κι εδώ) "επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους". Δείτε μεταξύ άλλων τα "επαγγελματικά" δίκτυα από εκπαιδευτικούς προς εκπαιδευτικούς με θεματολογία "επί παντός του επιστητού" με στόχο την ανταλλαγή απόψεων, διδακτικού υλικού, ασκήσεων, εκπαιδευτικών βίντεο κτλ.: http://plnict.ning.com/, http://scienceteachersnet.ning.com/ , http://ylikonet.ning.com/, http://ksepe04.ning.com/, http://physics8th.ning.com/
(23-3-2010 Συμπληρωματικά δες κι εδώ)

4-5-2010
Και από τον ερχόμενο Ιούλιο ...επί πληρωμή!
5-5-2010 Ξεχάστε ...το δωρεάν (μια σχετική συζήτηση εδώ)

Παρασκευή, 12 Μαρτίου 2010

Ψηφιακή σύγκλιση;

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ), ο μισός πληθυσμός της χώρας μας (51%) χρησιμοποιεί πλέον ηλεκτρονικό υπολογιστή, ενώ το 44% των Ελλήνων έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο, ανεξαρτήτως αν διαθέτουν προσωπική σύνδεση ή όχι. Επίσης υπάρχει σύγκλιση πια μεταξύ των νέων της χώρας μας ηλικίας 16-24 ετών και των συνομήλικών τους στην ΕΕ, η οποία επιτεύχθηκε με εντυπωσιακή άνοδο στη χρήση Η/Υ και διαδικτύου στην χώρα μας μεταξύ 2007 και 2008. Το 2008, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο, σημειώθηκε η μεγαλύτερη άνοδος στη χρήση του Διαδικτύου σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, ενώ, εκτός από την αυξητική τάση, σημειώνεται πλέον και εντατικοποίηση ως προς τη συχνότητα χρήσης, καθώς το 34% των Ελλήνων συνδέεται σε εβδομαδιαία βάση. Σε τέσσερα από τα δέκα ελληνικά νοικοκυριά υπάρχει πλέον σύνδεση στο Διαδίκτυο. Κύριο λόγο μη κατοχής σύνδεσης στο σπίτι αποτελεί η αντίληψη ότι το περιεχόμενο του Διαδικτύου θεωρείται επιζήμιο(!), ενώ ακολουθεί η έλλειψη δεξιοτήτων για τη χρήση του, η οποία γίνεται εντονότερη όσο αυξάνεται η ηλικία των ατόμων. Δημοφιλέστερος τόπος πρόσβασης στο Διαδίκτυο παραμένει το σπίτι (77%), ενώ ακολουθούν ο χώρος εργασίας (37%) και τα Internet cafe (14%). Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι το 45% περίπου των τακτικών χρηστών διαβάζουν ηλεκτρονικές εφημερίδες και περιοδικά, ακούνε ραδιόφωνο και παρακολουθούν τηλεόραση μέσω του Διαδικτύου.Το ποσοστό ανδρών και γυναικών που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, διαμορφώνεται στο 52% και 37% αντίστοιχα.Αξιοσημείωτο είναι ότι χρήστες ηλικιών 55-64 ετών είναι δεύτεροι σε ανάγνωση ιστολογίων (blogs), με ποσοστό 33,9% μετά τους νέους 16-24 ετών (37%). Περισσότερα εδώ.

Τετάρτη, 10 Μαρτίου 2010

Το Ιnternet υποψήφιο για το Νομπέλ Ειρήνης 2010



Το Internet περιλαμβάνεται ανάμεσα στους 237 υποψήφιους για το Νόμπελ Ειρήνης του 2010, για τη συμβολή του στην προώθηση «του διαλόγου, την ανταλλαγή ιδεών και την αμοιβαία συναίνεση». Η υποψηφιότητα προτάθηκε από το διαδικτυακό περιοδικό Wired (ιταλική έκδοση)και έχει την υποστήριξη της Ιρανής Σιρίν Εμπαντί, κατόχου του Νόμπελ Ειρήνης του 2003 (δες εδώ), καθώς και του Νίκολας Νεγκροπόντε, καθηγητή του MIT και εμπνευστή του ιδρύματος «Ένας Φορητός Ανά Παιδί, OLPC».Ο δικτυακός τόπος internet for peace που φτιάχτηκε για να προωθήσει την υποψηφιότητα του Διαδικτύου, αναφέρει ότι το βραβείο θα αποτελεί «ένα Νoμπέλ για τον καθένα μας».Παρ' όλα αυτά παραμένει άγνωστο ποιος θα παραλάβει το βραβείο, εάν ο τελικός νικητής είναι τελικώς το Διαδίκτυο...

Πηγή: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=2&artId=319539&dt=10/03/2010

Σάββατο, 6 Μαρτίου 2010

«Νέο Σχολείο», ΤΠΕ και …βλέπουμε

Οι νέες τεχνολογίες αποτελούν το βασικό εργαλείο στην εξυπηρέτηση των στόχων του «Νέου Σχολείου» σύμφωνα με όσα παρουσίασε προχθές (δες εδώ) η υπουργός Παιδείας. Από το κείμενο-προσεχώς νομοσχέδιο (ολόκληρο εδώ) -σταχυολογώ: Ευρυζω-νικότητα παντού και εξοπλισμός σε κάθε τάξη ώστε να διασφαλίζεται η πρόσβαση στο διαδίκτυο ως βασικό δικαίωμα και απαραίτητο εφόδιο για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό (…) Ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού ώστε να αξιοποιήσει ο ίδιος τις δυνατότητες που του παρέχει η διαρκής εξέλιξη της Τεχνολογίας- Πληροφορίας-Επικοινωνίας (ΤΠΕ), για την διευκόλυνση και αναβάθμιση της ποιότητας του έργου του. Ολοκλή-ρωση της επιμόρφωσης του συνόλου των εκπαιδευτικών με αρχή τον Σεπτέμβριο του 2010 (…) Ανάπτυξη ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών περιβαλλόντων με τη μορφή μιας ενιαίας ψηφιακής εκπαιδευτικής βιβλιοθήκης. Όλα τα υπάρχοντα σχολικά βιβλία, σχέδια μαθημάτων για τους εκπαιδευτικούς και ψηφιακές εκπαιδευτικές εφαρμογές για τους μαθητές για κάθε μάθημα, σε κάθε τάξη στο Γυμνάσιο και το Λύκειο αλλά και στο Δημοτικό ψηφιοποιούνται. Δυνατότητα πρόσβασης στο ψηφιοποιημένο εκπαιδευτικό υλικό από το σχολείο και από το σπίτι ώστε οι μαθητές, να μελετούν, να εκπονούν και να παραδίδουν τις εργασίες τους ηλεκτρονικά. Ενσωμάτωση στην ψηφιακή βιβλιοθήκη και ψηφιακή τηλεόραση, των βέλτιστων παραδόσεων για κάθε μάθημα και υπάρχοντος ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού. Επιπλέον παροχή δυνατότητας στο μαθητή να ενημερώνεται με ανακοινώσεις για γεγονότα του σχολείου. Αντίστοιχα, ο εκπαιδευτικός θα μπορεί ψηφιακά να αναθέτει εργασίες για το μάθημα, να αξιολογεί την γνώση με διαγωνίσματα, να παρακολουθεί και να βαθμολογεί τις εργασίες των μαθητών αλλά και να τηρεί ημερολόγιο του μαθήματος. Στόχος, με αρχή από το 2010 να υπάρξει η δυνατότητα πρόσβασης σε ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό που θα αναρτάται σταδιακά και θα καλύπτει το σύνολο των τάξεων του Γυμνασίου και Λυκείου. Προβλέπεται και η σταδιακή ένταξη του υλικού για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στόχος η χρήση εναλλακτικών μέσων και πιλοτική χρήση του e-book (…) Μετασχηματισμός του υπάρχοντος Προγράμματος Σπουδών, ώστε να αξιοποιούνται νέες διδακτικές και μαθησιακές πρακτικές, καθώς και τα νέα ψηφιακά περιβάλλοντα και μέσα. Συνεργασία με την Ψηφιακή Τηλεόραση για αναμετάδοση ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών μαθημάτων από τη διδασκαλία μέχρι το πείραμα. Δημιουργία παραδειγμάτων ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών σεναρίων και παροχή εργαλείων για την κατασκευή μαθησιακών δραστηριοτήτων για όλα τα μαθήματα σε Γυμνάσιο και Λύκειο (…) κτλ. Να σχολιάσω …Δε λέω, επικροτώ τα παραπάνω - στα …μέτρα μου είναι άλλωστε - αλλά: (α) Εύκολο μου φαίνεται το ευρυζωνικότητα παντού («λεφτά υπάρχουν», από το ΕΣΠΑ είναι…). (β) Άντε κι όλοι μαθητές και εκπαιδευτικοί να έχουν λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (και τώρα διατίθεται δωρεάν από το sch.gr, άσχετα αν κάποιοι ξεχνούν τον κωδικό τους…). (γ) Όλα τα βιβλία ψηφιοποιούνται. Εύκολο. Ήδη υπάρχουν στην ιστοσελίδα του Παιδ. Ινστιτούτου (http://www.pi-schools.gr/), αλλά χάρη στη μεγαλοθυμία των αρμοδίων είναι κλειδωμένα σε αρχεία pdf και μη μεταγραφόμενα σε αρχεία doc (μη τυχόν και κλαπεί η σοφία των γραφόμενων…). Σχολικά βιβλία, παλαιότερα και πιο πρόσφατα, όπως και βιντεοταινίες της εκπαιδευτικής τηλεόρασης υπάρχουν ήδη ψηφιοποιημένα και στην e-library ιστοσελίδα του ΟΕΔΒ.(δ) «Ενσωμάτωση στην ψηφιακή βιβλιοθήκη και ψηφιακή τηλεόραση, των βέλτιστων παραδόσεων για κάθε μάθημα και υπάρχοντος ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού» είναι δυνατό, αλλά ποιος θα κάνει copy & paste, λ.χ. από τον ψηφιακό πίνακα της τάξης, το βέλτιστο μάθημα; Μήπως ο "Μεγάλος Αδελφός"; Λίγο ζορίζουν τα πράματα…(ε) «Ο εκπαιδευτικός θα μπορεί ψηφιακά να αναθέτει εργασίες για το μάθημα …, και να βαθμολογεί τις εργασίες των μαθητών κτλ.» Χε, χε..., μάλλον οι συντάκτες του νομοσχεδίου δεν έχουν πολυπατήσει στο σχολείο, όλο σε αποσπάσεις εκτός σχολείου μου φαίνεται ότι ήταν… (ζ) Ψηφιακό διδακτικό υλικό: μα υπάρχει κάμποσο στην εκπαιδευτική πύλη του ΠΣΔ http://www.sch.gr/, όμως πόσοι το γνωρίζουν και το χρησιμοποιούν; Ας παραλείψω κάποια άλλα (περί ψηφιακής τηλεόρασης κτλ. - άραγε οι συντάκτες έχουν υπόψη τη σειρά Μαγικός κόσμος (C΄est pas sorcier) στην ΕΤ3; - και νε έλθω στο: (η) Θα «ολοκληρωθεί» η επιμόρφωση ΟΛΩΝ των εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ! Μμμ, σε πόσα… τέρμινα άραγε; Όταν φέτος με το ζόρι λειτουργούν τα μισά από τα προβλεπόμενα τμήματα β΄ επιπέδου για εκπαιδευτικούς γυμνασίου και λυκείου (δες εδώ) και εν πολλοίς, θα έλεγα, ελλείψει ενδιαφέροντος …Και έχουμε ήδη την Ψηφιακή Α΄ τάξη γυμνασίου που κουτσά –στραβά προσπαθεί να ορθοποδήσει με τη γκρίνια να πάει σύννεφο… (και e-book φτιάξαμε, δες εδώ:METAbook, μόνο που ο ¨συμμέτοχος¨, το Παιδ. Ινστιτούτο, το αγνοεί!) Χρειάζεται πολύ δουλειά για να γίνει το σχολείο ψηφιακό (δες μεταξύ άλλων και εδώ) και μέχρι να γίνει …ποιος ξέρει, κάποιος επόμενος υπουργός Παιδείας να έχει διαφορετικές απόψεις…και πάλι φτου κι από την αρχή. Πάντως, ας είμαστε αισιόδοξοι. Δε βλάπτει.

Τετάρτη, 3 Μαρτίου 2010

Η πιο εντυπωσιακή δορυφορική φωτογραφία της Γης

Η NASA έδωσε στη δημοσιότητα τις πιο λεπτομερείς και εντυπωσιακές δορυφορικές φωτογραφίες του πλανήτη μας, που έχουν ποτέ δημιουργηθεί. Πρόκειται για «σύνθετες» φωτογραφίες, που χρειάστηκαν μήνες για να παραχθούν.Η Γη φαίνεται από ύψος 700 χλμ. από την επιφάνειά της. Κάθε φωτογραφία αποτελεί σύνθεση, που έκαναν οι Aμερικανοί επιστήμονες του Κέντρου Διαστημικών Πτήσεων Goddard, από χιλιάδες επιμέρους εικόνες, που τράβηξε ο δορυφόρος “Terra”. Όλες απεικονίζουν μαγευτικά πόσο γοητευτικός –αλλά και εύθραυστος- είναι ο πλανήτης όπου ζούμε. Δείτε τις φωτογραφίες εδώ:
http://www.flickr.com/photos/gsfc/4392965590/
Μπορεί να ενδιαφέρουν