Οι νέες τεχνολογίες αποτελούν το βασικό εργαλείο στην εξυπηρέτηση των στόχων του «Νέου Σχολείου» σύμφωνα με όσα παρουσίασε προχθές (δες
εδώ) η υπουργός Παιδείας. Από το κείμενο-προσεχώς νομοσχέδιο (ολόκληρο
εδώ) -σταχυολογώ:
Ευρυζω-νικότητα παντού και εξοπλισμός σε κάθε τάξη ώστε να διασφαλίζεται η πρόσβαση στο διαδίκτυο ως βασικό δικαίωμα και απαραίτητο εφόδιο για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό (…) Ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού ώστε να αξιοποιήσει ο ίδιος τις δυνατότητες που του παρέχει η διαρκής εξέλιξη της Τεχνολογίας- Πληροφορίας-Επικοινωνίας (ΤΠΕ), για την διευκόλυνση και αναβάθμιση της ποιότητας του έργου του. Ολοκλή-ρωση της επιμόρφωσης του συνόλου των εκπαιδευτικών με αρχή τον Σεπτέμβριο του 2010 (…) Ανάπτυξη ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών περιβαλλόντων με τη μορφή μιας ενιαίας ψηφιακής εκπαιδευτικής βιβλιοθήκης. Όλα τα υπάρχοντα σχολικά βιβλία, σχέδια μαθημάτων για τους εκπαιδευτικούς και ψηφιακές εκπαιδευτικές εφαρμογές για τους μαθητές για κάθε μάθημα, σε κάθε τάξη στο Γυμνάσιο και το Λύκειο αλλά και στο Δημοτικό ψηφιοποιούνται. Δυνατότητα πρόσβασης στο ψηφιοποιημένο εκπαιδευτικό υλικό από το σχολείο και από το σπίτι ώστε οι μαθητές, να μελετούν, να εκπονούν και να παραδίδουν τις εργασίες τους ηλεκτρονικά. Ενσωμάτωση στην ψηφιακή βιβλιοθήκη και ψηφιακή τηλεόραση, των βέλτιστων παραδόσεων για κάθε μάθημα και υπάρχοντος ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού. Επιπλέον παροχή δυνατότητας στο μαθητή να ενημερώνεται με ανακοινώσεις για γεγονότα του σχολείου. Αντίστοιχα, ο εκπαιδευτικός θα μπορεί ψηφιακά να αναθέτει εργασίες για το μάθημα, να αξιολογεί την γνώση με διαγωνίσματα, να παρακολουθεί και να βαθμολογεί τις εργασίες των μαθητών αλλά και να τηρεί ημερολόγιο του μαθήματος. Στόχος, με αρχή από το 2010 να υπάρξει η δυνατότητα πρόσβασης σε ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό που θα αναρτάται σταδιακά και θα καλύπτει το σύνολο των τάξεων του Γυμνασίου και Λυκείου. Προβλέπεται και η σταδιακή ένταξη του υλικού για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στόχος η χρήση εναλλακτικών μέσων και πιλοτική χρήση του e-book (…) Μετασχηματισμός του υπάρχοντος Προγράμματος Σπουδών, ώστε να αξιοποιούνται νέες διδακτικές και μαθησιακές πρακτικές, καθώς και τα νέα ψηφιακά περιβάλλοντα και μέσα. Συνεργασία με την Ψηφιακή Τηλεόραση για αναμετάδοση ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών μαθημάτων από τη διδασκαλία μέχρι το πείραμα. Δημιουργία παραδειγμάτων ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών σεναρίων και παροχή εργαλείων για την κατασκευή μαθησιακών δραστηριοτήτων για όλα τα μαθήματα σε Γυμνάσιο και Λύκειο (…) κτλ. Να σχολιάσω …Δε λέω, επικροτώ τα παραπάνω - στα …μέτρα μου είναι άλλωστε - αλλά: (α) Εύκολο μου φαίνεται το ευρυζωνικότητα παντού («λεφτά υπάρχουν», από το ΕΣΠΑ είναι…). (β) Άντε κι όλοι μαθητές και εκπαιδευτικοί να έχουν λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (και τώρα διατίθεται δωρεάν από το sch.gr, άσχετα αν κάποιοι
ξεχνούν τον κωδικό τους…). (γ) Όλα τα βιβλία ψηφιοποιούνται. Εύκολο. Ήδη υπάρχουν στην ιστοσελίδα του Παιδ. Ινστιτούτου (
http://www.pi-schools.gr/), αλλά χάρη στη μεγαλοθυμία των αρμοδίων είναι κλειδωμένα σε αρχεία pdf και μη μεταγραφόμενα σε αρχεία doc (μη τυχόν και κλαπεί η σοφία των γραφόμενων…). Σχολικά βιβλία, παλαιότερα και πιο πρόσφατα, όπως και βιντεοταινίες της εκπαιδευτικής τηλεόρασης υπάρχουν ήδη ψηφιοποιημένα και στην
e-library ιστοσελίδα του ΟΕΔΒ.(δ) «Ενσωμάτωση στην ψηφιακή βιβλιοθήκη και ψηφιακή τηλεόραση, των βέλτιστων παραδόσεων για κάθε μάθημα και υπάρχοντος ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού» είναι δυνατό, αλλά ποιος θα κάνει copy & paste, λ.χ. από τον ψηφιακό πίνακα της τάξης, το βέλτιστο μάθημα; Μήπως ο "Μεγάλος Αδελφός"; Λίγο ζορίζουν τα πράματα…(ε) «Ο εκπαιδευτικός θα μπορεί ψηφιακά να αναθέτει εργασίες για το μάθημα …, και να βαθμολογεί τις εργασίες των μαθητών κτλ.» Χε, χε..., μάλλον οι συντάκτες του νομοσχεδίου δεν έχουν πολυπατήσει στο σχολείο, όλο σε αποσπάσεις εκτός σχολείου μου φαίνεται ότι ήταν… (ζ) Ψηφιακό διδακτικό υλικό: μα υπάρχει κάμποσο στην εκπαιδευτική πύλη του ΠΣΔ
http://www.sch.gr/, όμως πόσοι το γνωρίζουν και το χρησιμοποιούν; Ας παραλείψω κάποια άλλα (περί ψηφιακής τηλεόρασης κτλ. - άραγε οι συντάκτες έχουν υπόψη τη σειρά
Μαγικός κόσμος (
C΄est pas sorcier) στην ΕΤ3; - και νε έλθω στο: (η) Θα «ολοκληρωθεί» η επιμόρφωση ΟΛΩΝ των εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ! Μμμ, σε πόσα… τέρμινα άραγε; Όταν φέτος με το ζόρι λειτουργούν τα μισά από τα προβλεπόμενα τμήματα β΄ επιπέδου για εκπαιδευτικούς γυμνασίου και λυκείου (δες
εδώ) και εν πολλοίς, θα έλεγα, ελλείψει ενδιαφέροντος …Και έχουμε ήδη την Ψηφιακή Α΄ τάξη γυμνασίου που κουτσά –στραβά προσπαθεί να ορθοποδήσει με
τη γκρίνια να πάει σύννεφο… (και e-book φτιάξαμε, δες
εδώ:
METAbook, μόνο που ο ¨συμμέτοχος¨, το Παιδ. Ινστιτούτο, το αγνοεί!) Χρειάζεται πολύ δουλειά για να γίνει το σχολείο ψηφιακό (δες μεταξύ άλλων και
εδώ) και μέχρι να γίνει …ποιος ξέρει, κάποιος επόμενος υπουργός Παιδείας να έχει διαφορετικές απόψεις…και πάλι φτου κι από την αρχή. Πάντως, ας είμαστε αισιόδοξοι. Δε βλάπτει.
3 σχόλια:
Υποθέτω ότι με τα πολλά laptop τις ψηφιακές τάξεις, το νέο σχολείο τέλος πάντων, θα μάθουν τα παιδιά να μην συγχέουν το λίκνο της Δημοκρατίας με το λύχνο των άστρων, το link με το λύκο κ.ο.κ.
Επειδή με απασχόλησε και μένα το έν λόγω θέμα για τη νέα λέξη, διαπίστωσα μετά από αναζήτηση στο διαδίκτυο, ότι μάλλον
λίκνος=σύνδεσμος= link
λίκνο = η κούνια
Έχουμε έναν γλωσοπλάστη πρωθυπουργό!
ΜιλτοΣ @ teagan, διάβασα τα περί "λίκνος" και στο http://sarantakos.wordpress.com/
και λέω να την κάνω ...για Αυσταλία.Από την άλλη σκέφτηκα ότι άντε να κάτσω, μια και η αγγλική (μητρική του Πρωθυπουργού)οσονούπω-λέξη κι αυτή- θα είναι και υποχρεωτική, αν θυμάσαι παλαιότερες δηλώσεις της νυν υπουργού Παιδείας, τότε που ήταν,νομίζω,ευρωβουλευτής.
Δημοσίευση σχολίου