Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληρο-φορίας όλο και πιο εξοικειωμένοι εμφανίζονται με τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του Διαδικτύου οι μαθητές, λίγο πριν από την …εισβολή του φορητού Η/Υ στην «ψηφιακή α΄ τάξη γυμνασίου». Αλλά και στο «ιστολογείν» μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν πάνε πίσω. Σε 800 σχολεία υπάρχουν περισσότερα από 5000 blogs, τα οποία έχουν φτιαχτεί από μαθητές και εκπαιδευτικούς μέσα από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (http://blogs.sch.gr/ ) και διαβάζονται από 95 000 μοναδικούς επισκέπτες κάθε μήνα. Έλα, όμως, που αυτό ανησυχεί γονείς και κηδεμόνες! Έτσι το 56% των γονιών εξακολουθεί να κάνει παράπονα στους εκπαιδευτικούς τόσο για τον χρόνο που περνούν οι μαθητές μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή όσο και για τους ενδεχόμενους κινδύνους από την πλοήγηση – και σχολιάζω ότι για τεχνοφοβικούς εκπαιδευτικούς με παρόμοιες απόψεις δεν υπάρχουν στοιχεία. Το γεγονός αυτό οφείλεται, σύμφωνα με την έρευνα, στον χαμηλό βαθμό εξοικείωσης των γονέων κτλ. με το Διαδίκτυο.Επιπλέον, το σύνολο των σχολείων είναι εξοπλισμένο με Η/Υ, ενώ σε κάθε υπολογιστή αντιστοιχούν κατά μέσο όρο 16 μαθητές με την αναλογία να είναι σαφώς βελτιωμένη στις αγροτικές περιοχές (7 μαθητές) λόγω του μικρότερου μαθητικού πληθυσμού. Ο αντίστοιχος αριθμός για το Δημοτικό, ωστόσο, παραμένει υψηλός, καθώς αντιστοιχεί ένας υπολογιστής για κάθε 22 μαθητές. Ο αριθμός των Η/Υ ανά σχολείο ανέρχεται σε 13,2.Επίσης, το σύνολο των σχολείων είναι συνδεδεμένα με το Διαδίκτυο και μάλιστα στο 69% είναι εγκατεστημένη ευρυζωνική σύνδεση (ISDN). Μέχρι τώρα περίπου 74 000 εκπαιδευτικοί έχουν ήδη προσωπικούς λογαριασμούς για σύνδεση από το σπίτι μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (http://www.sch.gr/), ενώ προσωποποιημένη πρόσβαση σε συγκεκριμένες υπηρεσίες έχουν και περίπου 25 000 μαθητές Γυμνασίου μέσω της μαθητικής πύλης http://students.sch.gr/. Η συγκεκριμένη πύλη αποτελεί μία ξεχωριστή περιοχή, στην οποία έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές, με σκοπό την ενθάρρυνσή τους στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η χρήση του Διαδικτύου από τους μαθητές αφορά κυρίως σε γνωριμία με τους υπολογιστές (75%), προετοιμασία εργασιών (63%) και παιχνίδια εκπαιδευτικού χαρακτήρα (25%), ενώ χαμηλή παραμένει η χρήση του σχολικού δικτύου για συνεργασία με άλλα σχολεία και επικοινωνία με άλλους μαθητές. Σε δύο στα δέκα σχολεία οι αρμόδιοι καθηγητές δηλώνουν πως έχει πέσει στην αντίληψή τους να έχει επιχειρηθεί η επίσκεψη των μαθητών σε ιστοσελίδες με ακατάλληλο περιεχόμενο: 30% στα Δημοτικά, 27% στα Γυμνάσια και 43% στα Λύκεια (δες εδώ).Για κάποιες -δικές μου-συγκρίσεις: Σύμφωνα με την ΕΣΥΕ (http://www.statistics.gr/) το 2007 λειτουργούσαν 5547 Δημοτικά με 51 734 δασκάλους, 1960 Γυμνάσια με 39 376 καθηγητές και 1375 Γεν. Λύκεια και περί τα 600 ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ με 20 500 καθηγητές. Αυτό σημαίνει ότι μόλις το 8,5% των σχολείων ιστολογεί (αν και έχει δική του ιστοσελίδα το 34% των σχολείων) και περίπου το 27% του συνόλου των εκπαιδευτικών έχει λογαριασμό e-mail στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (που είναι δωρεάν)… Στοιχεία καθόλου ικανοποιητικά για το εθνικό σχέδιο δράσης «i2010» και την "Ψηφιακή τάξη".
Η έρευνα του Πρατηρητηρίου της ΚτΠ για τα σχολεία, εδώ.
Αποτίμηση δεικτών i2010 για την Ελλάδα το 2008, εδώ.
Games, εφαρμογές και ιστοσελίδες μπορούν να γίνουν απειλές για την ασφάλεια
μας
Πριν από 40 δευτερόλεπτα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου