Η Βρετανική Ακαδημία δημοσίευσε μια έρευνα μέσω της οποίας παροτρύνονται γονείς και εκπαιδευτικοί να «αγκαλιάσουν» την προσφιλή συνήθεια των παιδιών να στέλνουν sms, καθώς αυτό σημαίνει βελτίωση της φωνολογικής τους επίγνωσης! Για παράδειγμα, όταν ένα παιδί γράφει σε ένα sms τη λέξη l8r (=later, αργότερα) δε σημαίνει ότι δε γνωρίζει πώς γράφεται η λέξη, αλλά ακριβώς το αντίθετο! Η έρευνα διενεργήθηκε ανάμεσα σε παιδιά 8-12 ετών και διαπιστώθηκε ότι εκείνα που έστελναν τα περισσότερα sms είχαν τα λιγότερα προβλήματα στο διάβασμα και την ορθογραφία! Επίσης διαπιστώθηκε ότι όσο περισσότερο τα παιδιά χρησιμοποιούν ρίμες στα sms τόσο περισσότερο αναπτύσσουν τις σχετικές τους ικανότητες.Η «έκρηξη» της αποστολής sms ως μορφή επικοινωνίας (κινητό τηλέφωνο, twitter, facebook, hi5, κ.ά.) ήγειρε ανησυχία για καταστροφή της αγγλικής γλώσσας, καθώς όλο και συχνότερα οι εκπαιδευτικοί συναντούν την κωδικοποιημένη γλώσσα του sms ακόμη και στα επίσημα γραπτά του σχολείου.Αλλά κόντρα στην κοινή πεποίθηση εκπαιδευτικών και γονέων μία από τις ερευνήτριες, η δόκτωρ Κλερ Γουντ από το πανεπιστήμιο του Κόβεντρι, δηλώνει: «Μείναμε έκπληκτοι όταν είδαμε ότι το να στέλνει κάποιο παιδί κωδικοποιημένα sms, καλυτερεύει τη σχέση του ατόμου με την ορθογραφία, αλλά του δίνει και τη δυνατότητα να εξασκείται σε καθημερινή βάση. Διαπιστώσαμε ότι οι εκείνοι που έστελναν συχνότερα sms, είχαν καλύτερα σκορ στις σχετικές εξετάσεις» (δες εδώ). Για να πω την αλήθεια κι εγώ πίστευα ότι η αλλά sms κωδικοιποίηση της γλώσσας βλάπτει (πού είσαι "Μπαμπινιώτη"...), μα τα γεγονότα είναι γεγονότα: βιώνουμε μια νέα εποχή, κι όσο φαν κι αν είμαστε- όσοι είμαστε- για τις αποκαλούμενες "νέες τεχνολογίες", λόγω ηλικίας νομίζω ( χάσμα γενεών το λέμε) πάντα θα σκεφτόμαστε και λίγο, πως να το πω, «συντηρητικά»... Πώς να το κάνουμε δλδ... Κι αν δε το πήρατε είδηση, ο Πάπας Βενέδικτος ΧVI σε μήνυμά του, επ΄ευκαιρεία της "Παγκόσμιας Ημέρας Επικοινωνίας" (World Communication Day), κάλεσε τους κληρικούς να χρησιμοποιούν τη σύγχρονη ψηφιακή τεχολογία, συμπεριλαμβανομένου του Διαδικτύου, για να επικοινωνούν με το ποίμνιο και να προσηλυτίζουν! Κι όπως λέει ο "blogger" Ποντίφηκας «ο λόγος του Ιησού μπορεί να διαβεί τα πολλά σταυροδρόμια που δημιουργούνται στις διαφορετικές λεωφόρους, οι οποίες συνθέτουν τον κυβερνοχώρο και δείχνουν ότι ο Θεός έχει τη σωστή θέση του σε κάθε εποχή, συμπεριλαμβανομένης και της δικής μας» (δες εδώ). Και εν Ελλάδι ακόμα κουβεντιάζουμε για τα "κακά" που εν δυνάμει φέρουν τα μαθητικά netbooks στα παιδιά της Ψηφιακής Α΄ τάξης γυμνασίου κι τ΄άλλα πατροπαράδοτα. Γκρίνιες e-επιπέδου που λέμε!
Υστερόγραφο:Σε πεντακόσια σχολεία της Ιταλίας ξεκινά η πειραματική εφαμογή της «ανοικτής επικοινωνίας με τις οικογένειες», μέσω sms κινητών τηλεφώνων. Οι απουσίες των μαθητών θα καταγράφονται με υπολογιστή από τους καθηγητές και το βοηθητικό προσωπικό κι έτσι, μέσα σε λίγα λεπτά, οι γονείς κάθε μαθητή θα γνωρίζουν, μέσω μηνύματος στο κινητό τηλέφωνο, αν το παιδί τους βρίσκεται στο σχολείο ή αν έπεσε στον πειρασμό του «σκασιαρχείου». «Η περίοδος των απλών δικαιολογητικών με πλαστογραφημένες υπογραφές της μαμάς ή του μπαμπά, έχει παρέλθει οριστικά», γράφει ο ιταλικός Τύπος (περισσότερα εδώ). Όχι παίζουμε!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου