Μαθητικός ηλεκτρονικός υπολογιστής και ολίγο αλαλούμ…
Το βίντεο των Sineterrae εν πολλοίς περιγράφει το αλαλούμ της άρπα-κόλα (λέγε με ΕΣΠΑ) εισαγωγής του μαθητικού 1:1 φορητού υπολογιστή στην Α΄ τάξη γυμνασίου. Παρ΄ όλα αυτά όπως, μεταξύ των άλλων, παρατηρεί/προτείνει η «Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση» (δες : Οι θέσεις του e-Δικτύου για τον μαθητικό υπολογιστή της Α' Γυμνασίου): «O ηλεκτρονικός υπολογιστής, με τη σωστή χρήση, μπορεί να αποτελέσει ένα αποτελεσματικό εργαλείο στη διαδικασία της μάθησης. Στην αντίθετη όμως περίπτωση υπάρχει η πιθανότητα να δημιουργηθούν νέα προβλήματα ή να ενισχυθούν παλιές κακές πρακτικές. Για να αποφύγουμε λοιπόν τις αρνητικές συνέπειες και για να μην μετατραπεί ο προσωπικός ηλεκτρονικός υπολογιστής σε ένα "ακριβό μολύβι" που θα έχουν στα χέρια τους οι μαθητές/τριες καταθέτουμε τις προτάσεις μας για την "ψηφιακή τάξη Α΄ Γυμνασίου" (σχολική χρονιά 2009-2010). Πρόκειται για προτάσεις που αποσκοπούν στο να βοηθήσουν τη Διοίκηση, τους/ις εκπαιδευτικούς και τους/ις μαθητές/τριες που θα πάρουν στα χέρια τους φορητούς. Μόνο του το Έργο που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση δεν μπορεί να φέρει σε πέρας αυτό το πολυσύνθετο καθήκον. 1.Η σχολική χρονιά να έχει χαρακτήρα αποκλειστικά πιλοτικό – πειραματικό και να μη γίνονται απλά κινήσεις για εντυπωσιασμό, χωρίς πραγματική ουσία και αποτέλεσμα. 2.Σε κάθε Νομό να συστηθούν άμεσα "Ομάδες" που θα αναλάβουν την παρακολούθηση και την επιμόρφωση Σχολικών Συμβούλων και εκπαιδευτικών της Α΄ Γυμνασίου στην περιοχή τους. Αυτές μπορεί να αποτελέσουν, σε κάθε νομό, τον πρώτο πυρήνα για τη Δημιουργία "Κέντρου Υποστήριξης της Εκπαιδευτικής Κοινότητας" (όπως το περιγράφουμε σε προηγούμενη παρέμβασή μας). 3.Το ΥΠΕΠΘ να δημοσιοποιήσει όσο γίνεται πιο γρήγορα όλο το απαραίτητο παιδαγωγικό υλικό, πέρα από τα διαθέσιμα λογισμικά και τα βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή, ώστε να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί που θα αναλάβουν τη διδασκαλία στην Α΄ τάξη Γυμνασίου να αξιοποιήσουν τους φορητούς. 4.Να δοθεί από το ΥΠΕΠΘ ιδιαίτερη φροντίδα για την τεχνική υποστήριξη των σχολείων και την κατάλληλη διαμόρφωση των αιθουσών.» Για να καταλήξει η ανακοίνωση:«Με το σωστό σχεδιασμό και τη συνεχή υποστήριξη, πιστεύουμε ότι θα μπορέσει ο φορητός υπολογιστής να λειτουργήσει ως εργαλείο στην προσπάθεια αναβάθμισης της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας και να γίνει η αφορμή για τις αλλαγές που χρειάζεται το σημερινό σχολείο.» (Δες παλαιότερες σχετικές δημοσιεύσεις-μου εδώ κι εδώ).
Υπάρχει καμία πληροφορία σχετικά με την πρόοδο του έργου;;
Ξέρει κανείς αν έχουν σχεδιαστεί ημερίδες ενημέρωσης πριν την ...έστω πιλοτική εφαρμογή;
Έγινε κάποια απόπειρα από κανέναν να χρησιμοποιηθούν τα συγκεκρημένα .....μηχανάκια στην τάξη από το σύνολο των μαθητών ταυτόχρονα; Τί εμπειρίες εχει να καταθέσει;
Θα μπορούσα να παραθέσω και άλλες πολλές ερωτήσεις, αλλα αυτές αρκούν για αρχή. Πάσα απάντηση δεκτή.
- Οταν είμαι στο PC και μου πούνε έλα να φάμε, θα πω έρχομαι σε δυο λεπτά, αλλά πάντα υπάρχει πρόβλημα, γιατί πραγματικά χάνω την αίσθηση του χρόνου. - Εγώ το έχω λύσει αυτό το πρόβλημα. Τρώω μπροστά στο PC. - Αυτό που μου τη σπάει είναι με το mouse και το πιρούνι. Το ιδανικό είναι να μπορείς να φας με το αριστερό και να έχεις το ποντίκι στο δεξί, γιατί με το ποντίκι στο αριστερό δεν γίνεται με τίποτα!
2 σχόλια:
Ερωτήσεις
Υπάρχει καμία πληροφορία σχετικά με την πρόοδο του έργου;;
Ξέρει κανείς αν έχουν σχεδιαστεί ημερίδες ενημέρωσης πριν την ...έστω πιλοτική εφαρμογή;
Έγινε κάποια απόπειρα από κανέναν να χρησιμοποιηθούν τα συγκεκρημένα .....μηχανάκια στην τάξη από το σύνολο των μαθητών ταυτόχρονα; Τί εμπειρίες εχει να καταθέσει;
Θα μπορούσα να παραθέσω και άλλες πολλές ερωτήσεις, αλλα αυτές αρκούν για αρχή.
Πάσα απάντηση δεκτή.
...το μόνο που ξέρω είναι ότι προγραμμα συνεχίζεται και την επόμενη σχολική χρονιά και ότι έρχονται και οι διαδραστικοί πίνακες.
Δημοσίευση σχολίου