Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010

Πληροφόρηση ή θόρυβος;

Γράφει ο αρθρογράφος της εφ. International Herald Tribune «Πείτε μου αν το κάνετε αυτό: αρχίζετε να περπατάτε κάπου, βγάζετε το smartphone, τσεκάρετε τα e-mail, το Facebook και το Twitter, ξαναβάζετε το κινητό στην τσέπη σας, το ξαναβγάζετε ένα λεπτό αργότερα και επαναλαμβάνετε. Εγώ το κάνω αυτό -λέει- όπως και πολλοί άλλοι. Αν συνδυάσουμε αυτή την έλλειψη αυτοελέγχου με τις όλο και συχνότερες "ενημερώσεις" (ή αλλιώς, updates), το αποτέλεσμα είναι μια ανώφελη περίσπαση. Γιατί όλες αυτές οι "ενημερώσεις" δεν είναι πληροφόρηση. Αντί για την Εποχή της Πληροφορίας, ζούμε στην Εποχή της Φλυαρίας.» Και συνεχίζει: «Μερικές φορές η "πληροφορία" είναι απλώς ψεύτικη, όπως στην περίπτωση του "αγοριού με το αερόστατο" πέρυσι: Οι γονείς ενός παιδιού ανέφεραν ότι ο γιος τους βρισκόταν μόνος, ψηλά στον ουρανό, με αερόστατο· έπειτα από πολλές ώρες φρενιτωδών εκδηλώσεων ανησυχίας στην τηλεόραση και στο Twitter, αποκαλύφθηκε ότι η όλη ιστορία ήταν φάρσα. Αν επέστρεφες στον υπολογιστή σου λίγο αργότερα, όπως έκανα εγώ, τα έβλεπες όλα να έρχονται από αντίθετη κατεύθυνση: μηνύματα στο Twitter που σου έλεγαν ότι η ιστορία ήταν κάλπικος πανικός, ενώ υπήρχαν ακόμη τα e-mail που μιλούσαν για την τραγωδία.»(...) Συμπέρασμα: «Αυτό ήταν θόρυβος, δεν ήταν πληροφόρηση.» (...) Για να πω και του στραβού το δίκιο, και εγώ τσεκάρω τα e-mail, το blog, άντε και το Facebook όταν ο υπολογιστής είναι στο Διαδίκτυο… Ποτέ όμως από το τηλέφωνο, αν κι έχω τη δυνατότητα- βάλε που στοιχίζει και πανάκριβα… Από την άλλη ουδόλως συμμετέχω στην αλυσίδα των e-mail που λαμβάνω με περιεχόμενο της μορφής «…μπλα, μπλα, σώστε την αρκούδα του Ταϋγέτου! Διαδώστε το». Το πολύ να στείλω το μήνυμα «Μα δεν έχουμε αρκούδες στον Ταΰγετο!». Γιατί να συγχέω την πληροφορία με το θόρυβο; Επειδή το αυτοκίνητο έχει κλάξον, πρέπει να το έχω διαρκώς πατημένο; Και το ερώτημά μου: όταν σερφάρω στο Διαδίκτυο, έτσι, για ευχαρίστηση, τι αναζητώ, πληροφόρηση ή θόρυβο; Μμμ, δεν ξέρω…Για ένα πράμα μόνο είμαι σίγουρος: χωρίς αμφιβολία επιζητώ το θόρυβο και τη φλυαρία, όταν τυχαίνει να παρακολουθώ τα τηλεοπτικά δελτία των οκτώ με τα έξι "παράθυρα" στα κανάλια μας… Και το ίδιο θα πω για το κουβεντολόι (την επικοινωνία) μέσω τηλεφώνου, που πολλές φορές δεν είναι άλλο τι από φλυαρία... Αλλά και τα απανωτά τηλεφωνήματα ή SMS της μορφής «Τι κάνεις; Καλά;». δε μοιάζουν ...με updates; Πάντως μου αρέσει που ζω στην εποχή της διαδικτυακής Πληροφορίας (φλυαρία έχω και στο σπίτι... δια ζώσης).

Πηγή: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_28/11/2010_423772

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορεί να ενδιαφέρουν