Παρασκευή, 22 Ιουλίου 2011

Αιτήσεις για συμμετοχή στα προγράμματα β΄επιπέδου 2011-2012

Από τις 21 Ιουλίου μέχρι και τις 15 Σεπτεμβρίου 2011 η πρώτη φάση υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή στα προγράμματα επιμόρφωσης στις ΤΠΕ-Ε β΄επιπέδου κατά την 3η επιμορφωτική περίοδο (Σεπτέμβριος 2011 – Μάρτιος 2012). Δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι εκπαιδευτικοί των κλαδών ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60 και ΠΕ70, που έχουν πιστοποιηθεί επιτυχώς για τις γνώσεις και βασικές δεξιότητες ΤΠΕ α΄ επιπέδου καθώς και «συναφών» κλάδων (λ.χ. Ρ/Η, γεωπόνοι) που κατά τη σχολική χρονιά 2011-12 διδάσκουν ένα από τα βασικά μαθήματα του κλάδου στον οποίο αντιστοιχεί το επιμορφωτικό πρόγραμμα που θα παρακολουθήσουν. Αιτήσεις συμμετοχής μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος (MIS) της Πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://b-epipedo2.cti.gr/mis με τη χρήση των κωδικών που τους είχαν αποδοθεί κατά την πιστοποίησή τους στο α’ επίπεδο. Περισσότερα στοιχεία σχετικά με τη διεξαγωγή των επιμορφωτικών προγραμμάτων, τις προϋποθέσεις συμμετοχής και τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων συμμετοχής και κατανομής στα προγράμματα επιμόρφωσης δείτε εδώ και εδώ. Οδηγίες για την υποβολή της αίτησης συμμετοχής εδώ. Για υποβολή αίτησης συμμετοχής εδώ.
Κατά τα γνωστά για τους ενδιαφερόμενους του κλΠΕ04 και «συναφών» θα είμαστε στο ΚΣΕ Ευαγγελικής (Νέα Σμύρνη), στο ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ (πλ. Βικτωρίας), στο ΚΣΕ ΑΚΜΩΝ (πλ. Αττικής) και στο ΚΣΕ ΚΕΚ Αυτοδιοίκησης Κορινθίας (Κόρινθος).
22-9-2011 Παράταση για αιτήσεις συμμετοχής μέχρι τη Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου και ώρα 1μ.μ. Περισσότερα εδώ.

Τετάρτη, 20 Ιουλίου 2011

Το Διαδίκτυο επηρεάζει τη μνήμη μας;

Παράξενο αλλά-φευ- μάλλον αληθές. Φαίνεται ότι η ευρεία χρήση του Διαδικτύου, των μηχανών αναζήτησης και των βάσεων δεδομένων επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο αποθηκεύουμε τις πληροφορίες και τις επαναφέρουμε στη μνήμη, σύμφωνα με τους ερευνητές  δρ Σπάροου του Πανεπιστημίου Κολούμπια και τους συνεργάτες της, Ντάνιελ Βέγκνερ του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και Τζένι Λιου του Πανεπιστημίου του Ουισκόνσιν. Έτσι, σε ένα από τα πειράματά τους οι εθελοντές που συμμετείχαν στην έρευνα πληκτρολόγησαν στον υπολογιστή μία ασήμαντη πληροφορία, όπως παραδείγματος χάριν ότι «το μάτι της στρουθοκαμήλου είναι μεγαλύτερο από τον εγκέφαλό της». Οι μισοί εθελοντές πίστευαν ότι μπορούσαν να την αποθηκεύσουν στο κομπιούτερ, ενώ οι υπόλοιποι ότι επρόκειτο να σβηστεί ολοκληρωτικά. Όπως διαπιστώθηκε αυτοί που νόμιζαν ότι θα έχαναν την πληροφορία την απομνημόνευαν ευκολότερα. Σε ένα δεύτερο πείραμα οι επιστήμονες ζήτησαν από τους εθελοντές να απομνημονεύσουν μία πληροφορία, αλλά και τα πέντε αρχεία του κομπιούτερ όπου αυτή είχε αποθηκευθεί. Όπως ανακάλυψαν -με έκπληξη- οι συμμετέχοντες μπορούσαν να θυμηθούν πιο εύκολα σε ποια αρχεία ήταν αποθηκευμένη η πληροφορία, παρά την ίδια την πληροφορία. Το πείραμα αποδεικνύει ότι το Διαδίκτυο έχει μεταβληθεί σε έναν «εξωτερικό δίσκο» που συμπληρώνει και υποβοηθά τη μνήμη μας. Ταυτόχρονα, όμως, η ανθρώπινη ικανότητα απομνημόνευσης μοιάζει να ελαττώνεται.

Τρίτη, 12 Ιουλίου 2011

Καταργούν τα μολύβια!

Από το ερχόμενο φθινόπωρο  τα παιδιά που κάθονται στα θρανία των σχολείων της πολιτείας της Ιντιάνα δε θα χρησιμοποιούν τετράδια και στυλό! Παλαβό μου φαίνεται αλλά αποτελεί …εθνική πολιτική στις ΗΠΑ, αν και η  Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην Ιντιανάπολη υπογραμμίζει ότι η επιλογή έγκειται στα σχολεία. Έλα Χριστέ κι Απόστολε, τι είναι πάλι ετούτο, που θα έλεγε και η γιαγιά μου. Τι κι αν χρειάστηκαν περίπου δυο εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια για να μάθει ο άνθρωπος να γράφει- με τα παλαιότερα γραπτά να χρονολογούνται 6000 χρόνια π.Χ. Αφού τα πληκτρολόγια είναι κοινός τόπος, άντε να καταργήσουμε τα μολύβια, όταν ο εμπειρογνώμονας Πολ Σάλιβαν λέει πως η γραφή «αναπτύσσει ακόμη και την ικανότητα της έκφρασης. Και βοηθάει να καταλαβαίνει κανείς καλύτερα αυτό που διαβάζει. Υπάρχει ένας σύνδεσμος στον εγκέφαλο του ανθρώπου ανάμεσα στην ικανότητά του να κατανοεί ένα κείμενο και την ικανότητά του να γράφει» (δες εδώ). Έχω την εντύπωση ότι κάποιοι «αρμόδιοι» και νομοθέτες έχασαν εντελώς το μέτρο και την κοινή λογική. Είπαμε ψηφιακή τάξη, αλλά όχι κι έτσι.Ένα ακόμα παράδειγμα προς αποφυγή που μας έρχεται πέραν του Ατλαντικού.

Mηχανή αναζήτησης Safe Search

Θέλετε να χρησιμοποιήσετε τη μηχανή αναζήτησης Google στην τάξη, αλλά διστάζετε, μια και κανείς δεν ξέρει τι πρόκειται ξαφνικά να προκύψει πληκτρολογώντας και τη πιο αθώα λέξη, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για την αναζήτηση εικόνων και χωρίς το ενδεδειγμένο φίλτρο; Η μηχανή αναζήτησης Safe Search της Google (ποιας άλλης...) υποστηρίζει ότι δίνει τη δυνατότητα να τη χρησιμοποιήσετε μαζί με τους μαθητές σας, για να αναζητήσετε ενδιαφέροντες μαθησιακούς πόρους στο Διαδίκτυο, χωρίς να ανησυχείτε(;) για τυχόν προβολή ακατάλληλου περιεχομένου (αν και διατηρώ αρκετές και σοβαρές αμφιβολίες από κάνα-δυο τεστάκια που έκανα...). Πάντως, δοκιμάστε τη αναζητώντας κείμενα, εικόνες, παιγνίδια, βίντεο κι ό,τι άλλο με κλικ στη διεύθυνση http://primaryschoolict.com/

Πηγή:http://blogs.sch.gr/nikmichailidis/archives/1708

Βρετανοί εθισμένοι στον πορνο-κυβερνοχώρο...

Γράφαμε σε προηγούμενο post για την "τεχνολογική κούραση " των Βρετανών από τις διαδικτυακές βόλτες και να που διαβάζω (εδώ) ότι η πρώτη 24ωρη τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης για τον εθισμό στη διαδικτυακή πορνογραφία, HelpAddictions.org, άρχισε να λειτουργεί στη Βρετανία, προσφέροντας υποστήριξη στα 1,2 εκατομμύρια Βρετανούς, που υπολογίζεται πως είναι πλέον και επισήμως εθισμένοι στη διαδικτυακή πορνογραφία! Και λέγοντας εθισμένοι, δεν εννοούν την τυχαία επίσκεψη σε κάποια... εκπαιδευτική (πορνο)ιστοσελίδα, αλλά τις συχνές, καθημερινές βόλτες στον πορνο-κυβερνοχώρο. Η πλειονότητα των «θυμάτων», παρά τα στερεότυπα, δεν είναι έφηβοι, αλλά μεσοαστοί εργαζόμενοι σε γραφεία, των οποίων το επάγγελμα απαιτεί καθημερινή επαφή με το Διαδίκτυο. Άλλα θύματα είναι οι συνταξιούχοι, οι οποίοι περνούν πολλές ώρες στο σπίτι. Πολλοί πάντως υποστηρίζουν ότι καταφεύγουν στη διαδικτυακή πορνογραφία, προκειμένου να ξεφύγουν από το άγχος και την ένταση της δουλειάς τους… - λογικό! Η υπηρεσία HelpAddictions.org περιλαμβάνει ζωντανές τηλεφωνικές συνεδρίες με εκπαιδευμένους συμβούλους. Επιπλέον, διαθέτει λογισμικό «υπευθυνότητας», το οποίο παρακολουθεί τις διαδικτυακές δραστηριότητες των χρηστών και στέλνει στους ψυχαναλυτές μια λίστα των ακατάλληλων ιστοσελίδων που επισκέφτηκαν. Πορνοδιαδικτυακές  βόλτες και ...τεχνολογική κούραση, μμμ, να πώ αστειευόμενος ότι "όλα τώρα εξηγούνται;"

Δευτέρα, 11 Ιουλίου 2011

Google+ vs Facebook

Ξεκίνησε η δοκιμαστική έκδοση του προγράμματος  Google+  (Google Plus)που προς το παρόν απευθύνεται σε ελάχιστους χρήστες. Πρόκειται για το αντίπαλο δέος(;) στην κυριαρχία του Facebook.Σύμφωνα με την τρέχουσα πρώτη σελίδα, υπάρχουν οι Κύκλοι (Circles) το αντίστοιχο των  Facebook Groups, αλλά με την επιλογή τι κοινοποιείς και σε ποιους (δες κι εδώ), η λειτουργία Sparks που εμφανίζει videos και άρθρα σχετικά με πράγματα που  ενδιαφέρουν τον χρήστη (τα αποκόμματα των εφημερίδων που κάποτε μας έστελνε ο παππούς, όπως αναφέρει…), η λειτουργία Hangouts που δίνει τη δυνατότητα πραγματοποίησης ομαδικών τηλεδιασκέψεων (αντίστοιχο του Skype στο Facebook), οι Φωτογραφίες κτλ. Δες εδώ κάποια πρώτα σχόλια.

Παρασκευή, 8 Ιουλίου 2011

Τεχνολογική «κούραση»

Ένας στους τρεις Βρετανούς νιώθει κουρασμένος από την υπερβολική επικοινωνία που προκύπτει από τη συχνή χρήση έξυπνων κινητών και ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, εκτιμά νέα μελέτη του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ. Στη δημοσκόπηση  συμμετείχαν σχεδόν 1300 άτομα και από τα στοιχεία που συνέλεξαν, φάνηκε ότι η πλειοψηφία όσων χρησιμοποιούσαν συχνά διάφορες μορφές σύγχρονων τεχνολογιών επικοινωνίας έτειναν να δηλώνουν λιγότερο ικανοποιημένοι από τη ζωή τους. Αντίθετα, όσοι αισθάνονταν πως κρατούσαν τη χρήση των παραπάνω τεχνολογιών υπό έλεγχο εμφανίζονταν σαφώς πιο ικανοποιημένοι από τη ζωή τους. Ιδιαίτερα σημαντικό κρίνεται το γεγονός ότι η αίσθηση του «ανικανοποίητου» ήταν ιδιαίτερα έντονη στις νεαρές ηλικίες, που θεωρούνται περισσότερο «εξαρτημένες» από τις σύγχρονες τεχνολογίες. Διαπίστωσαν ότι περίπου 38% των συμμετεχόντων ηλικίας 10-18 ετών αισθάνονταν καταβεβλημένοι από τον διαρκή βομβαρδισμό της τεχνολογίας. Αμέσως μετά ακολουθούσε η ηλικιακή ομάδα 25-34 ετών με ποσοστό τεχνολογικής «κούρασης» που άγγιζε το 34%. Από τη μελέτη δεν έλειψαν και εκείνοι που δήλωναν ότι έκαναν «νηστεία» στις νέες τεχνολογίες, με το 36% να ανήκει στους ενήλικες και το 43% σε νέους 10-18 ετών.Επιπλέον, το 36% των γονιών που έλαβαν μέρος στη δημοσκόπηση, υπογράμμισε ότι ο συγκεκριμένος τρόπος επικοινωνίας έκλεβε πολύτιμο χρόνο από τον οικογενειακό βίο, ενώ το 58% τόνισε ότι η οικογένειά τους θα ωφελούνταν από ένα χρονικό διάστημα αποχής από τις τεχνολογίες αυτές. Αν και η μελέτη έδειξε ότι παρά το γεγονός ότι ο κόσμος βλέπει τις  τεχνολογίες αυτές θετικά στο σύνολό τους, υπάρχουν αρκετά παραδείγματα που δείχνουν ότι ένα μεγάλο μέρος των χρηστών έχει τελικά πρόβλημα ως προς τη διαχείρισή τους.

Επιμορφωτές β΄επιπέδου στο +1

Σε παλαιότερο post σχολιάζαμε τη μη μοριοδότηση των επιμορφωτών β΄επιπέδου οι οποίοι ...δεν είχαν πιστοποίηση β΄επιπέδου (δες εδώ). Και να που το ΥΠΔΒΜ&Θ τους ξαναθυμήθηκε, και αποφάσισε ότι στα +2 μόρια της πιστοποίησης α΄επιπέδου, που (αναγκαστικά) έχουν, προσμετράται +1 μονάδα (δες εδώ).Και το οξύμωρο, στους υποψήφιους διευθυντές και σχολικούς συμβούλους των κλΠΕ 19-20 (πληροφορικής) προσμετράται (χαριστικά!) η μοριοδότηση α΄επιπέδου! Για γέλια...το "γελοίον" του πράγματος.
Μπορεί να ενδιαφέρουν