Πέμπτη, 26 Αυγούστου 2010

Όχι netbook στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου φέτος

Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας esos τη νέα σχολική χρονιά δε θα δοθεί δωρεάν netbook στους μαθητές της Α΄ τάξης Γυμνασίου. Ο λόγος, σύμφωνα με σχετική δήλωση πέρσι στη Βουλή της αρμόδιας υφυπουργός Παιδείας που μεταξύ μεταξύ των άλλων είπε ότι «οι υπολογιστές χρησιμοποιούνται για να παίζουν παιγνίδια τα παιδιά στα σπίτια τους αντί να τους χρησιμοποιούν στην τάξη»(δες κι εδώ). Με άλλα λόγια πάει περίπατο (ή στις καλένδες) η «Ψηφιακή τάξη» της προηγούμενης κυβέρνησης…Αλλά, ας μην ανησυχούμε, έρχεται το «Νέο Σχολείο», ψηφιακό κι αυτό με διαδραστικό πίνακα –με τα περισσότερα μοντέλα να δουλεύουν και σαν κοινοί πίνακες μαρκαδόρου, έτσι για να μην ξεχνιόμαστε, μια κι είναι ζόρικη η όποια ψηφιακή τάξη! A, και από 10 φορητούς υπολογιστές στα 800 "νέα" ολοήμερα δημοτικά σχολεία (...) Είναι μια λύση προς απορρόφηση κονδυλίων από το ΕΣΠΑ. Από την άλλη, μόλις τρεις μέρες πριν η υπουργός Παιδείας στην ομιλία της προς τους νέους Διευθυντές Π&Δ Εκπαίδευσης (δες εδώ) αναφέρθηκε στο …Ψηφιακό Σχολείο (προφανώς της παρούσας κυβέρνησης), σε υπολογιστές κι άλλα διαδικτυακά, με αποκορύφωμα την ατάκα (προς απάντηση σε "υποθετική" αυτο-ερώτηση): «Καλά, δεν έχουμε θρανία και θα βάλουμε υπολογιστές; Ναι. Η απάντηση είναι ναι. Δεν θα περιμένουμε να κάνουμε τα τέλεια σχολεία και τα τέλεια θρανία ώστε να μπορέσουν τα παιδιά να πιάσουν αυτό που χρειάζεται για να είναι αύριο η χώρα και ο κάθε πολίτης ανταγωνιστικοί.» Τι να πω, μια έτσι, μια αλλιώς κι όποιος κατάλαβε κατάλαβε.
27-8-2010 Δες και «Πώς να φτιάξεις αυγά από ομελέτα»!

Κυριακή, 22 Αυγούστου 2010

Εθισμένοι με τον υπολογιστή τους οι μαθητές στην Ελλάδα

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του «Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας» και της πανεπιστημιακής Μονάδας Εφηβικής Υγείας του Νοσοκομείου Παίδων «Π.& Α. Κυριακού» το επίπεδο της χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών από τα παιδιά είναι πολύ υψηλότερο σε σχέση με τους ενήλικους, με το 85% των παιδιών ηλικίας 12-15 να χρησιμοποιούν πολύ τον Η/Υ και, μάλιστα, από το σπίτι. Πάνω από 25% των μαθητών σερφάρουν 2-3 ώρες καθημερινά και το 35% έχει ήδη υπολογιστή στο δωμάτιό του. Επίσης η καθημερινή χρήση του Διαδικτύου καταγράφεται σημαντικά υψηλότερη στους χρήστες ηλικίας 12-15 (56%) σε σύγκριση με τους αντίστοιχους ηλικίας 8-11 (32%), ενώ τα κορίτσια εμφανίζουν ελαφρύ προβάδισμα στην καθημερινή χρήση (49%) έναντι των αγοριών (45%).Με αυτά τα ποσοστά για τους μαθητές του Γυμνασίου παίρνω μια ιδέα για ποιο λόγο ξαφνικά «μας τελείωσε» το πρόγραμμα «Ψηφιακή τάξη» (ένα netbook σε κάθε μαθητή της α΄ τάξης γυμνασίου το σχολ. έτος 2009-2010)…- κατά πως φαίνεται στους διδάσκοντες υπήρχε το πρόβλημα, αφού από τα παιδιά που χρησιμοποιούν τον Η/Υ, 8 στα 10 κάνουν χρήση του Διαδικτύου, αναλογία σχεδόν διπλάσια του γενικού πληθυσμού (των εκπαιδευτικών συμπεριλαμβανόμενων, δες σχετικά κι εδώ)!Τώρα με τι ασχολούνται τα παιδιά στο Διαδίκτυο; Ο κύριος λόγος χρήσης του Διαδικτύου από τα παιδιά είναι η ψυχαγωγία (παίζουν, κατεβάζουν παιχνίδια, φωτογραφίες, κλπ.). Επίσης χρησιμοποιείται για αναζήτηση πληροφοριών για τα μαθήματα (68%) και για αποστολή/λήψη e-mail (44%).Ακόμα το 11% διαθέτει δικό του ιστολόγιο (!), ενώ η συμμετοχή τους σε websites κοινωνικής δικτύωσης (facebook, youtube, my space, hi5) ανέρχεται στο 42%. Τώρα για να σκεφτούμε ποιο θα ήταν το όφελος, εάν τα παιδιά υποχρεώνονταν να κάνουν μέρος των σχολικών τους εργασιών στον Η/Υ και να τις «ταχυδρομούν» στον καθηγητή/τριά τους με e-mail. Επίσης αν διατηρούσαν ιστολόγιο της τάξης τους ή θεματικό μαθημάτων, σχολικών δραστηριοτήτων κτλ., έτσι ώστε να χρησιμοποιούν το χρόνο ή μέρος του χρόνου "ψυχαγωγίας" που διαθέτουν στο σπίτι για το Διαδίκτυο επωφελώς και για το σχολείο;

Τρίτη, 17 Αυγούστου 2010

Ψεύτικο κουμπί «dislike» παραπλανά τους χρήστες του Facebook

Ένα ψεύτικο κουμπί «Dislike» («Δεν μου αρέσει»), το οποίο αποκτά πρόσβαση σε ευαίσθητα δεδομένα και χρεώνει τα κινητά τηλέφωνα των χρηστών, είναι το τελευταίο σχέδιο εξαπάτησης στην υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης Facebook.Όπως προειδοποίησε η εταιρεία ασφάλειας υπολογιστών Sophos, δεκάδες χιλιάδες άτομα έχουν κλικάρει συνδέσμους για την εγκατάσταση της εφαρμογής Dislike, δεδομένου ότι πολλοί χρήστες ζητούν εδώ και καιρό ένα τέτοιο κουμπί στο Facebook. Το κακόβουλο κουμπί υποτίθεται ότι προσφέρει την αντίθετη λειτουργία από το επίσημο κουμπί I Like («Μου αρέσει») και επιτρέπει στους χρήστες να δηλώνουν ποια μηνύματα, σύνδεσμοι, βίντεο και άλλο περιεχόμενο δεν τους άφησε ικανοποιημένους.Οι χρήστες αρχικά δέχονται αυτόματα μηνύματα από προφίλ των φίλων τους, τα οποία τους συνιστούν να εγκαταστήσουν το κουμπί. Αν ακολουθήσουν το σύνδεσμο, καλούνται να συμπληρώσουν πρώτα ένα ερωτηματολόγιο έρευνας αγοράς, το οποίο ζητά μεταξύ άλλων τον αριθμό κινητού τηλεφώνου του χρήστη και τον δεσμεύει στα «ψιλά γράμματα» να εγγραφεί σε υπηρεσία κινητής τηλεφωνίας που κοστίζει 5 δολάρια το μήνα. Επιπλέον, η κακόβουλη εφαρμογή αποκτά πρόσβαση στις δημόσιες πληροφορίες του προφίλ και σε άλλα προσωπικά δεδομένα. Επιπλέον, δημοσιεύει αυτόματα ενημερώσεις (status updates) που ενθαρρύνουν και άλλους χρήστες να την εγκαταστήσουν.Οι υπεύθυνοι του Facebook προειδοποιούν τους χρήστες να μην ακολουθούν ύποπτους συνδέσμους ακόμα κι αν εμφανίζονται σε μηνύματα από φίλους τους.

Πηγή:http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=33&artId=348935&dt=17/08/2010#ixzz0wtUAuIEu

Τετάρτη, 11 Αυγούστου 2010

Ο εγκέφαλος μοιάζει με ένα εκτεταμένο δίκτυο, όπως το Ίντερνετ !

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας στο Λος Αντζελες χρησιμοποιώντας μια νέα τεχνική, η οποία καταγράφει την πορεία των σημάτων μεταξύ διαφορετικών περιοχών του εγκεφάλου, απομόνωσαν ένα μικρό τμήμα του εγκεφάλου αρουραίων που ονομάζεται επικλινής πυρήνας. Με χρήση της νέας τεχνικής τους ακολούθησαν την πορεία των νευρικών σημάτων στην περιοχή παρακολουθώντας την προέλευση αλλά και τον προορισμό τους. Έτσι προέκυψε ένα διάγραμμα της νευρικής δραστηριότητας του επικλινούς πυρήνα. Εάν, όπως ανέφερε η «παραδοσιακή» θεωρία που κρατά από τον 19ο αιώνα, ο εγκέφαλος είχε ιεραρχική δομή, όπως μια μεγάλη εταιρεία, τότε στο διάγραμμα θα έπρεπε να εμφανίζονται ίσιες γραμμές οι οποίες θα ξεκινούσαν από διαφορετικά σημεία και θα κατέληγαν στην κεντρική μονάδα επεξεργασίας (κάτι σαν τον διευθυντή της εταιρείας). Ωστόσο το διάγραμμα που προέκυψε είχε πολλές διακλαδώσεις και μάλιστα συνέδεε περιοχές που δεν ήταν γνωστό ότι επικοινωνούν μεταξύ τους. Αυτό προσομοιάζει με το μοντέλο αχανών δικτύων όπως το Διαδίκτυο.Περισσότερα εδώ.

Τρίτη, 10 Αυγούστου 2010

Ο Μεγάλος Αδελφός και το τέλος της ιδιωτικότητας στο Διαδίκτυο

Κάνοντας μια «επίδειξη» της ηλεκτρονικής εισβολής, κατά τη διάρκεια συνεδρίου στις ΗΠΑ, ο «χάκερ» Samy Kamkar εντόπισε τη θέση ενός τυχαίου router (δρομολογητή) με ακρίβεια εννέα μέτρων και απέδειξε ότι μπορεί να εντοπίσει το σημείο στο οποίο βρίσκεται ένας χρήστης, μαθαίνοντας ακόμη και τη διεύθυνσή του! Αρκεί μια επίσκεψη σε μια ιστοσελίδα η οποία έχει παγιδευτεί, και το αίτημα για τη συλλογή των πληροφοριών ταυτότητας του χρήστη φαίνεται ότι προέρχεται από τον υπολογιστή από τον οποίο έγινε η πρόσβαση στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Στη συνέχεια συνδύαζοντας τις πληροφορίες ταυτότητας, γνωστές ως διεύθυνση MAC, χρησιμοποιώντας ένα πρόγραμμα γεωγραφικού εντοπισμού στο browser (φυλλομετρητή) Firefox, το πρόγραμμα αποκτά πρόσβαση στη βάση δεδομένων της Google που έχει δημιουργηθεί από τα στοιχεία που έχουν συλλέξει τα αυτοκίνητα της υπηρεσίας Street View. Αυτή η βάση δεδομένων συνδέει τις διευθύνσεις MAC των routers με ένα πρόγραμμα GPS, με αποτέλεσμα να εντοπίζεται η ακριβής τοποθεσία του χρήστη (περισσότερα εδώ κι εδώ:Ηow Ι met your girlfriend). Προσοχή λοιπόν, μια ακόμα απόδειξη ότι ο "Μεγάλος Αδελφός" είναι πανταχού παρών!
Μπορεί να ενδιαφέρουν