Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του «
Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας» και της πανεπιστημιακής
Μονάδας Εφηβικής Υγείας του Νοσοκομείου Παίδων «Π.& Α. Κυριακού» το επίπεδο της χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών από τα παιδιά είναι πολύ υψηλότερο σε σχέση με τους ενήλικους, με το 85% των παιδιών ηλικίας 12-15 να χρησιμοποιούν πολύ τον Η/Υ και, μάλιστα, από το σπίτι. Πάνω από 25% των μαθητών σερφάρουν 2-3 ώρες καθημερινά και το 35% έχει ήδη υπολογιστή στο δωμάτιό του. Επίσης η καθημερινή χρήση του Διαδικτύου καταγράφεται σημαντικά υψηλότερη στους χρήστες ηλικίας 12-15 (56%) σε σύγκριση με τους αντίστοιχους ηλικίας 8-11 (32%), ενώ τα κορίτσια εμφανίζουν ελαφρύ προβάδισμα στην καθημερινή χρήση (49%) έναντι των αγοριών (45%).Με αυτά τα ποσοστά για τους μαθητές του Γυμνασίου παίρνω μια ιδέα για ποιο λόγο ξαφνικά «μας τελείωσε» το πρόγραμμα «Ψηφιακή τάξη» (ένα netbook σε κάθε μαθητή της α΄ τάξης γυμνασίου το σχολ. έτος 2009-2010)…- κατά πως φαίνεται στους διδάσκοντες υπήρχε το πρόβλημα, αφού από τα παιδιά που χρησιμοποιούν τον Η/Υ, 8 στα 10 κάνουν χρήση του Διαδικτύου, αναλογία σχεδόν διπλάσια του γενικού πληθυσμού (των εκπαιδευτικών συμπεριλαμβανόμενων, δες σχετικά κι
εδώ)!Τώρα με τι ασχολούνται τα παιδιά στο Διαδίκτυο; Ο κύριος λόγος χρήσης του Διαδικτύου από τα παιδιά είναι η ψυχαγωγία (παίζουν, κατεβάζουν παιχνίδια, φωτογραφίες, κλπ.). Επίσης χρησιμοποιείται για αναζήτηση πληροφοριών για τα μαθήματα (68%) και για αποστολή/λήψη e-mail (44%).Ακόμα το 11% διαθέτει δικό του ιστολόγιο (!), ενώ η συμμετοχή τους σε websites κοινωνικής δικτύωσης (facebook, youtube, my space, hi5) ανέρχεται στο 42%. Τώρα για να σκεφτούμε ποιο θα ήταν το όφελος, εάν τα παιδιά υποχρεώνονταν να κάνουν μέρος των σχολικών τους εργασιών στον Η/Υ και να τις «ταχυδρομούν» στον καθηγητή/τριά τους με e-mail. Επίσης αν διατηρούσαν ιστολόγιο της τάξης τους ή θεματικό μαθημάτων, σχολικών δραστηριοτήτων κτλ., έτσι ώστε να χρησιμοποιούν το χρόνο ή μέρος του χρόνου "ψυχαγωγίας" που διαθέτουν στο σπίτι για το Διαδίκτυο επωφελώς και για το σχολείο;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου