Δευτέρα, 29 Ιουνίου 2009

Το απόρρητο των επικοινωνιών δεν καλύπτει το Διαδίκτυο

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφ. Καθημερινή ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Γ. Σανιδάς, μετά από ερώτημα της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Διεύθυνσης Ασφαλείας Αττικής, εξέδωσε την υπ αριθμ. 9/2009 γνωμοδότησή του που αφορά το απόρρητο της επικοινωνίας μέσω του Internet και ειδικά στις περιπτώσεις κατά τις οποίες σε διάφορες πύλες (μπλογκ) αναρτώνται υβριστικά ή απειλητικά δημοσιεύματα, φωτογραφίες παιδικής πορνογραφίας, κλπ.Σύμφωνα με την γνωμοδότηση τα μπλογκ δεν καταλαμβάνονται από το απόρρητο των επιστολών και της ελεύθερης ανταπόκρισης και επικοινωνίας, που προβλέπει το άρθρο 19 του Συντάγματος. Ειδικότερα.: «Το απόρρητο των επικοινωνιών δεν καλύπτει α) την επικοινωνία μέσω του διαδικτύου (Internet) και β) τα εξωτερικά στοιχεία της επικοινωνίας (ονοματεπώνυμα και λοιπά στοιχεία συνδρομητών, αριθμοί τηλεφώνων, χρόνος και τόπος κλήσεως, διάρκεια συνδιάλεξης κλπ.).
1) Οι εισαγγελικές, ανακριτικές και προανακριτικές αρχές, πολύ δε περισσότερο τα Δικαστικά Συμβούλια και τα Δικαστήρια, δικαιούνται να ζητούν από τους παρόχους των υπηρεσιών Επικοινωνίας, μέσω του διαδικτύου (Internet) τα ηλεκτρονικά ίχνη μιας εγκληματικής πράξεως, την ημεροχρονολογία και τα στοιχεία του προσώπου στο οποίο αντιστοιχεί το ηλεκτρονικό ίχνος, από τους λοιπούς δε παρόχους των υπηρεσιών επικοινωνίας τα 'εξωτερικά στοιχεία' της επικοινωνίας και ο πάροχος υποχρεούται να τα παραδίδει χωρίς να είναι αναγκαίο να προηγηθεί άδεια κάποιας Αρχής και ιδία της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών.
2) Η Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών αλλά και οποιαδήποτε άλλη Ανεξάρτητη Αρχή ούτε νομιμοποιείται ούτε δικαιούται να ελέγξει με οποιονδήποτε τρόπο, αμέσως ή εμμέσως, το εάν η περί άρσεως ή μη του απορρήτου απόφαση των οργάνων της Δικαιοσύνης είναι σύννομη ή όχι. Αυτό κρίνεται από τα ίδια τα όργανα της Δικαιοσύνης. Ούτε όμως περαιτέρω η ρηθείσα Αρχή μπορεί να ελέγξει τους παρόχους υπηρεσιών επικοινωνίας για τη, σε κάθε περίπτωση, συμμόρφωσή τους προς τις αποφάσεις των οργάνων της Δικαιοσύνης. Εάν πράξει τούτο ενεργεί καθ' υπέρβαση της δικαιοδοσίας της». Δες εδώ και (ανανέωση) εδώ.
15-7-2009: Αντίθετη η ΑΔΑΕ στη γνωμοδότηση Σανιδά για το απόρρητο στο Διαδίκτυο

Σάββατο, 27 Ιουνίου 2009

Η Wikipedia θα ενσωμάτωση ταινίες και βίντεο στις ιστοσελίδες της!

Η Wikipedia πιο μεγάλη και δημοφιλής διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια στον πλανήτη, σχεδιάζει το «ανέβασμα» ταινιών ή βίντεο στις ιστοσελίδες της. Έτσι, η κάθε μία από τις 34 εκατ. σελίδες της μπορεί στους αμέσως επόμενους μήνες να συνοδεύεται από ταινίες που θα σχετίζονται με το εκάστοτε λήμμα. Με αυτό τον τρόπο, κάθε λήμμα θα είναι ένα τεράστιο πολυμεσικό υπερκείμενο (hypertext), το οποίο θα παρέχει στον χρήστη υποστηρικτικό οπτικοακουστικό υλικό κάθε είδους, ανάλογα με το κείμενο το οποίο θα συνοδεύει, από ντοκιμαντέρ έως μουσικά βιντεοκλίπ. «Στόχος μας είναι να δημιουργηθεί ένα τεράστιο αρχείο που θα περιέχει ομιλίες πολιτικών, φιλμ αρχείου και γενικά οτιδήποτε μπορεί να φιλοξενηθεί στη Wikipedia», επισημαίνει ο διευθυντής του Wikimedia Foundation, Ερικ Μόλερ. Περισσότερα εδώ.

Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2009

Ένα ρομπότ που απαντά, θυμάται και φαντάζεται!



Ο καθηγητής Δρ Νίκος Μαυρίδης , διευθυντής στο Εργαστήριο Διαδραστικών Ρομπότ και Μέσων (Interactive Robots and Media Lab, IRML) του πανεπιστημίου των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, συνομιλεί με το Ripley, το ρομπότ που απαντά, θυμάται και φαντάζεται! Ένα άλλο ρομπότ της ομάδας Μαυρίδη, ο Ibn Sina, προς τιμή του σπουδαίου Πέρση φιλοσόφου, ιατρού και επιστήμονα του 11ου αιώνα, του γνωστού μας Αβικέννα, είναι το πρώτο ανδροειδές που μιλάει την αραβική γλώσσα και μπορεί να επιτελεί ταυτοχρόνως κάποιες ενέργειες, που είναι θεμελιώδεις για την ανθρώπινη επικοινωνία!

Μπορεί να αναγνωρίζει πρόσωπα, ξέροντας πότε έχει να κάνει με ένα «ζωντανό» άτομο και πότε με την απεικόνισή του σε μια φωτογραφία, να συζητά με άλλα άτομα και, το κυριότερο, να ενημερώνει το προφίλ του προσθέτοντας φωτογραφίες και νέες πληροφορίες. Θα μπορεί, επίσης, να ανατρέχει σε αναμνήσεις προηγούμενων συναντήσεων και να τις χρησιμοποιεί ως αφορμή για την έναρξη διαλόγου, λ.χ. «Την περασμένη Πέμπτη που συναντηθήκαμε...». Θα είναι το πρώτο ρομπότ που θα αποκτήσει λίαν συντόμως το προσωπικό του προφίλ στη ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης FaceBook. Στόχος η δημιουργία μιας μηχανής με τεχνητή νοημοσύνη που θα μπορεί να αλληλεπιδρά με τους ανθρώπους. Περισσότερα εδώ κι εδώ.

Σάββατο, 20 Ιουνίου 2009

Η Google στα εγκαίνια του μουσείου της Ακρόπολης

Παγκόσμιο γεγονός τα εγκαίνια του νέου μουσείου της Ακρόπολης σήμερα! Μέχρι και η Google έχει βάλει την Ακρόπολη στο λογότυπό της, που τώρα κάνει το γύρο του κόσμου!Περισσότερα εδώ και εδώ.

Δευτέρα, 15 Ιουνίου 2009

Πληρώνονται οι επιμορφωτές β΄ επιπέδου;

Σε παλιότερα post γράφαμε για την καθυστέρηση πληρωμής ή με έκπτωση 50% στη δικαιούμενη αμοιβή τους επιμορφωτές ΤΠΕ στην εκπαίδευση και λοιπούς εμπλεκόμενους, που έτρεξαν τα προγράμματα β΄ επιπέδου Μαΐου-Ιουνίου και Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου 2008 ανά τα ΚΣΕ της επικράτειας -χωρίς οδοιπορικά και ημερήσια αποζημίωση! Και να που άρχισαν οι πληρωμές για τα …χρωστούμενα από το 2006! Σύμφωνα με ανακοίνωση στην ιστοσελίδα της ΕΥΕ (Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων) του ΥΠΕΠΘ (δες εδώ): «Στο πλαίσιο της Πράξης "Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης σε Βασικές Δεξιότητες των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση" απασχολήθηκαν, από τον Μάιο 2006, δημόσιοι υπάλληλοι ως επιμορφωτές Δημοσίων Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.) ή συντονιστές Δημοσίων Κ.Σ.Ε. ή καταχωριστές Δημοσίων Κ.Σ.Ε. Η Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων του ΥΠΕΠΘ έχει ξεκινήσει την έκδοση των επιταγών τους και την αποστολή τους με courier προς τις Επιτροπές Επιμόρφωσης. Για την παραλαβή τους οι δικαιούχοι θα πρέπει να επικοινωνήσουν με τις αρμόδιες Επιτροπές Επιμόρφωσης. Υπενθυμίζουμε πως λόγω της λήξης του οικονομικού αντικειμένου της Πράξης, οι επιταγές θα πρέπει να έχουν εισπραχθεί από τους δικαιούχους έως και τις 26-6-2009.» Λέτε να προλάβουν να πληρωθούν όλοι στον προαναφερθέντα χρόνο ή θα σκάσει κάνα κανόνι; Εν αναμονή λοιπόν (πληρώθηκαν, πληρώθηκαν...) με την αμοιβή των επιμορφωτών να έχει καθοριστεί σε 36,46€ ανά διδακτική ώρα και: «η αμοιβή για το παρασχεθέν έργο επιμεριζόμενη κατά μήνα, δεν μπορεί να είναι ανώτερη από το ήμισυ των μηνιαίων αποδοχών της οργανικής τους θέσης, αφορά απασχόληση εκτός των ωρών εργασίας και σε χρόνο που δεν καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση.»

Παρασκευή, 12 Ιουνίου 2009

PC-Word



Καθώς γράφει ο ποιητής Bang-yao Liu :This is my senior project at Savannah College of Art and Design. Where my idea comes from is that every time when I am busy, I feel that I am not fighting with my works, I am fighting with those post-it notes and deadline. I manipulating the post-it notes to do pixel-like stop motion and there are some interactions between real actor and post-its. Here is the making of : http://www.youtube.com/watch?v=ArJYva...Ζηλεύω τους δημιουργούς:Bang-yao Liu, σκηνοθεσία, Röyksopp, μουσική @ Shaun Burdick, sound design.

Πέμπτη, 11 Ιουνίου 2009

Morro: Το δωρεάν αντι-ιικό της Microsoft

Η Microsoft ετοιμάζεται να παρουσιάσει μια δωρεάν υπηρεσία λογισμικού κατά των ιών (anti-virus) για προσωπικούς υπολογιστές, μια πρωτοβουλία η οποία αναμένεται να λειτουργήσει ανταγωνιστικά προς τα αντίστοιχα προγράμματα που πουλάνε οι γνωστές εταιρίες αυτού του χώρου, όπως η Symantec (Νorton) και η ΜcAfee, σύμφωνα με τα ξένα πρακτορεία. Ήδη το νέο προϊόν ήδη δοκιμάζεται από τους ίδιους τους εργαζόμενούς της. Σύντομα η Microsoft θα κυκλοφορήσει μια δοκιμαστική έκδοση (beta) του λογισμικού, η οποία θα είναι διαθέσιμη μέσω του διαδικτυακού τόπου της. Το νέο αντι-ιικό λογισμικό έχει την κωδική ονομασία “Morro” (που παραπέμπει σε μια παραλία του Σάο Πάολο της Βραζιλίας!). Σύμφωνα με τη Microsoft, το Morro θα προσφέρει τα βασικά χαρακτηριστικά ενός πακέτου καταπολέμησης των ιών, καθώς επίσης και άλλων απειλών (trojans, spyware, rootkits κ.α.), γεγονός που πιθανότατα θα το κάνει ανταγωνιστικό των φθηνότερων πακέτων του Norton ή του McAffee και όχι των πιο ακριβών πακέτων που περιέχουν πρόσθετα στοιχεία (firewall, κρυπτογράφηση, γονικό έλεγχο, μπακ απ δεδομένων κ.α.).

Πηγή: http://www.enet.gr/?i=news.el.episthmh-texnologia&id=53312

Τρίτη, 9 Ιουνίου 2009

trueslant.com, μια ιστοσελίδα που αλλάζει την παραδοσιακή δημοσιογραφία

Η trueslant.com ευνοεί την αρθρογραφία ανεξάρτητων δημοσιογράφων και στηρίζεται στο ανοιχτό μοντέλο επικοινωνίας των social media. Μέσα σε ένα επικοινωνιακό περιβάλλον που βρίσκεται σε πλήρη μεταβολή και διαμόρφωση, ένας νέος δικτυακός τόπος πληροφοριών που ξεκίνησε να λειτουργεί στις ΗΠΑ φιλοδοξεί να εγκαθιδρύσει μία νέα σχέση ανάμεσα στους δημοσιογράφους, τους διαφημιστές και τους αναγνώστες, προτείνοντάς τους μια διέξοδο «για να θραύσουν τα στεγανά που τους χωρίζουν».H ιστοσελίδα του trueslant.com, που ξεκίνησε επισήμως χθες σε πειραματική μορφή, αντιμετωπίζοντας τους δημοσιογράφους οιονεί επιχειρηματίες του δικού τους μέσου, δημιουργεί ένα πεδίο που «επιτρέπει στους συνεργάτες να δημιουργήσουν τον δικό τους ηλεκτρονικό χώρο στα πλαίσια ενός δικτύου», τονίζει ο ιδρυτής και διευθυντής της Λιούις Ντουόρκιν.Ο δικτυακός τόπος απευθύνεται σε «παραδοσιακούς δημοσιογράφους, συγγραφείς, μπλόγκερς, πανεπιστημιακούς ή ακόμη και σε ειδικούς του τομέα αυτού», τόνισε ο Ντουόρκιν, ο οποίος μετρά 35ετή εμπειρία στα μέσα ενημέρωσης, ιδίως στο Newsweek, στους Τimes της Νέας Υόρκης και στη Wall Street Journal. Όλοι οι συνεργάτες-που σήμερα ξεπερνούν τους 100- αμείβονται, άλλοι με μετοχές της εταιρείας, άλλοι με σταθερό μισθό, ή με κυμαινόμενες αμοιβές ανάλογα με τις διαφημίσεις που ο χώρος τους κατορθώνει να προσελκύσει.Οι έξι μόνιμοι εργαζόμενοι στον δικτυακό τόπο του trueslant.com δεν επεμβαίνουν άμεσα στα κείμενα, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα στους δημοσιογράφους να αυτοδημοσιεύονται. Σε αντιστάθμισμα αυτοί οφείλουν να έρχονται σε επαφή με τους αναγνώστες τους. Κατ' εικόνα και καθ' ομοίωση τόπων γνωριμιών και επικοινωνίας, όπως το Facebook, ή το Twitter, θα έχουν «πιστούς αναγνώστες», οι οποίοι θα κρίνουν και θα σχολιάζουν τα κείμενά τους.

Πηγή: http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_09/06/2009_283621

Τετάρτη, 3 Ιουνίου 2009

Η Κίνα "αποκεφάλισε" τα κοινωνικά δίκτυα



Γράφαμε σε προηγούμενο post για τον ιδιότυπο κυβερνοπόλεμο των bloggers της Κούβας ενάντια στην κυβέρνηση, στην προσπάθειά τους να γκρεμίσουν τον έλεγχο των μέσων ενημέρωσης που τους ασκείται. Και παράλληλα για την (πρόσκαιρη) απαγόρευση στο Facebook από την κυβέρνηση του Ιράν λόγω των προεδρικών εκλογών της 12ης Ιουνίου. Σημεία των καιρών ανελεύθερων καθεστώτων. Να όμως που και οι κινεζικές αρχές αποφάσισαν να θέσουν εκτός λειτουργίας τη διαδυκτιακή σύνδεση των κινέζων χρηστών σε διάφορα διεθνή «κοινωνικά δίκτυα» (social networks) όπως τα Twitter Flickr, Hotmail, Facebook. Αφορμή γι’ αυτή τους την ενέργεια στάθηκε η επέτειος της βίαιης καταστολής της εξέγερσης στην πλατεία Τιεν Αν Μεν το 1989 (δες εδώ), με το σκεπτικό ότι «αποσταθεροποιητικοί παράγοντες» και «ξένα κέντρα», πολύ πιθανά να καλέσουν κινέζους φοιτητές να ξεσηκωθούν ξανά εναντίον των αρχών! Τι έχεις "σύντροφε", ό,τι είχα πάντα...

Πηγή:http://www.e-tipos.com/newsitem?id=93222

Τρίτη, 2 Ιουνίου 2009

Google και Μεγάλος Αδελφός

Είναι η Google ο Μεγάλος Αδελφός; Μιλώντας πριν από λίγες ημέρες στο ετήσιο συνέδριο Google Zeitgeist, ο Λάρι Πέιτζ, ο ένας από τους δύο ιδρυτές της Google, είπε ότι αν μειωθεί ο χρόνος διατήρησης των στοιχείων των χρηστών (κάτι που έχει ζητήσει και η ΕΕ), ανάμεσα σε άλλα δεινά θα περιοριστεί και η δυνατότητα της εταιρείας να προβλέψει με επιτυχία την εξάπλωση μιας επιδημίας, όπως η γρίπη των χοίρων. Όμως, αντίθετοι σε αυτή την άποψη είναι οι επικριτές της, που υποστηρίζουν ότι, μέσα σε δέκα χρόνια, η πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην ιστορία του κόσμου έχει καταφέρει να συγκεντρώσει περισσότερα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα από όσα θα ήταν ικανή να συλλέξει ακόμη και η πιο επιτυχημένη δικτατορία! Ούτε λίγο ούτε πολύ, λένε, ο Μεγάλος Αδελφός μοιάζει με αθώο κουτάβι μπροστά στην Google.Παρ' όλ' αυτά, όλες οι μετρήσεις δείχνουν ότι οι χρήστες των υπηρεσιών της εμπιστεύονται την Google. Αυτό που εννοεί η Google, για παράδειγμα, είναι ότι η εταιρεία είναι η μόνη που έχει πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα των χρηστών. Οτι δεν μπορεί να τα δει κανείς άλλος πλην της Google.
Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Μπορεί να ενδιαφέρουν