Κυριακή, 28 Αυγούστου 2011

Google +1: O σύγχρονος Μεγάλος Αδελφός;

Τι είναι το κουμπί  +1 που ένα πρωί εμφανίστηκε στα πρόσθετα (add-on) του blog; Κάνοντας κλικ στο εικονίδιο, η  Google με πληροφορεί (δες εδώ) ότι «είναι ένας τρόπος για να μπορείτε να μοιράζεστε δημόσια πληροφορίες με τον κόσμο. Το κουμπί Google +1 βοηθάει εσάς και τους άλλους χρήστες να λαμβάνετε εξατομικευμένο περιεχόμενο από την Google και τους συνεργάτες της. Το γεγονός ότι επισημάνατε κάτι με +1 θα καταγραφεί από την Google, μαζί με πληροφορίες σχετικά με τη σελίδα που παρακολουθούσατε, όταν κάνατε κλικ στο κουμπί +1. Οι επισημάνσεις σας με +1 μπορεί να εμφανιστεί στους άλλους χρήστες ως σχολιασμός με το όνομα και τη φωτογραφία του προφίλ σας στις υπηρεσίες της Google (όπως στα αποτελέσματα αναζήτησης ή στο προφίλ σας στο Google) ή αλλού σε ιστότοπους και διαφημίσεις στο Διαδίκτυο.» Και ότι: «Θα προχωρήσουμε στην καταγραφή πληροφοριών σχετικά με τη δραστηριότητά σας όσον αφορά στο +1, προκειμένου να παρέχουμε σε εσάς και τους άλλους χρήστες καλύτερη εμπειρία αναφορικά με τις υπηρεσίες της Google. Για να χρησιμοποιήσετε το κουμπί Google +1, θα πρέπει να έχετε δημόσιο προφίλ Google που να είναι ορατό στους άλλους χρήστες και το οποίο θα πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον το όνομα που έχετε επιλέξει για το προφίλ. Αυτό το όνομα θα χρησιμοποιείται σε όλες τις υπηρεσίες της Google και σε ορισμένες περιπτώσεις θα μπορεί να αντικαταστήσει ένα άλλο όνομα που έχετε χρησιμοποιήσει κατά την κοινή χρήση του περιεχομένου, στα πλαίσια χρήσης του Λογαριασμού σας Google. Ενδέχεται να προβάλουμε την ταυτότητα του προφίλ σας Google σε άτομα που έχουν τη διεύθυνσή σας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή άλλες πληροφορίες που μπορούν να εξακριβώσουν την ταυτότητά σας.» Με άλλα λόγια, θες δε θες η «Μεγάλη Αδελφή» Google είναι στο κατόπι σου! Μήπως πρέπει να ανησυχώ;

Δευτέρα, 22 Αυγούστου 2011

Ο πρώτος υπολογιστής με ... μυαλό!

Μπορεί  να δημιουργηθεί ένα κομπιούτερ που όχι απλώς θα αναλύει πολύπλοκες πληροφορίες, αλλά και θα λαμβάνει πρωτοβουλίες καθώς αλληλεπιδρά με το περιβάλλον; Ναι, λένε στην ΙΒΜ και σχεδίασαν ένα υπερυπολογιστή που μπορεί να αναπαράγει την ικανότητα αντίληψης που διαθέτει ο άνθρωπος! Ο νέος πειραματικός υπερυπολογιστής της ΙΒΜ μιμείται τη δραστηριότητα των εγκεφαλικών νευρώνων και αναπτύσσει τη δική του γνωσιακή λειτουργία. Πιο απλά, μαθαίνει από τις εμπειρίες του! Μπορεί (;) να συγκρίνει, να συσχετίζει, να θυμάται και ακολούθως να επεξεργάζεται ολόκληρες υποθέσεις και όχι μόνο τις μαθηματικές συναρτήσεις που τους υποδεικνύει το εκάστοτε εγκατεστημένο λογισμικό (…) Και όλες αυτές οι ιδιότητες θα είναι το αποτέλεσμα του τσιπ που κατασκευάστηκε με την αρχή να μοιάζει στη δομή του ανθρώπινου εγκεφάλου. Και όχι μόνο μοιάζει, αλλά μιμείται και τις λειτουργίες των νευρωνικών δικτύων που δημιουργούν συνάψεις, ώστε να θέτουν σε λειτουργία τη γνωσιακή λειτουργία. Δύο από τα πρωτότυπα μικροτσίπ έχουν ήδη κατασκευαστεί και βρίσκονται στο στάδιο των δοκιμών. Μάλιστα, λόγω των χαρακτηριστικών αυτών, η εταιρεία IBM δεν τους ονομάζει ηλεκτρονικούς υπολογιστές, αλλά γνωσιακούς υπολογιστές. Περισσότερα εδώ.

Σάββατο, 20 Αυγούστου 2011

15 εκατομ. tablets στα σχολεία της Τουρκίας

Διαβάζω (δες εδώ) ότι η κυβέρνηση της γειτονικής Τουρκίας βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με την Apple και τη Microsoft με στόχο την προμήθεια 15 εκατομμυρίων tablets για τα σχολεία της χώρας. Η τουρκική κυβέρνηση θέλει να βάλει τα tablets σε 600 000 τάξεις που βρίσκονται σε 40 000 σχολεία της τουρκικής επικράτειας. Το κόστος προγράμματος (project FATIH) ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ και σύμφωνα με το σχεδιασμό της κυβέρνησης αναμένεται να υλοποιηθεί μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.Επίσης,
στόχος  είναι και η ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και του κλάδου πληροφορικής, δεδομένου ότι τουρκιή κυβέρνηση επιθυμεί οι ταμπλέτες να κατασκευαστούν επί τουρκικού εδάφους (δες κι εδώ, εδώ).Κι εδώ, στα παρ΄ ημίν, οι εγκέφαλοι του Μαρουσιού, οι μεν, πρόπερσι, έβαλαν (με λεφτά από το ΕΣΠΑ) το μαθητικό netbook στην "ψηφιακή" Α΄ γυμνασίου, για νάρθουν την επόμενη χρονιά οι δε να τη ξηλώσουν, ευαγγελιζόμενοι το …ψηφιακό «Νέο Σχολείο» χωρίς υπολογιστές! Τρομάρα τους!
Δες και: 

Όχι netbook στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου φέτος

Ψηφιακή τάξη, με τη γκρίνια να πάει σύννεφο!

Και στα Γυμνάσια της Κύπρου ο φορητός υπολογιστής!

Περί Ψηφιακής Τάξης γκρίνιες επιπέδου και νάχουμε να λέμε

 

Σάββατο, 13 Αυγούστου 2011

Κυβερνοπειρατές vs Facebook



Οι χάκερ – ακτιβιστές «Ανώνυμοι» καλούν σε επίθεση στην πλατφόρμα του Facebook, στις 5 Νοεμβρίου 2011, για την εξόντωσή του! «Συνταχθείτε με το σκοπό μας και εξοντώστε το για το καλό της προσωπικής σας ζωής», αναφέρει το μήνυμα, το οποίο ανέβηκε μέσω στο YouTube (δες το βίντεο) πριν τρεις εβδομάδες και μέχρι στιγμής έχει περισσότερα από 1 εκατομμύριο χτυπήματα. Όπως υποστηρίζουν, το κοινωνικό δίκτυο - που αρνήθηκε να σχολιάσει οτιδήποτε - είναι «ένοχο» για την κακοδιαχείριση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών του, καθώς τα διαθέτει σε κυβερνητικές υπηρεσίες και τα πουλάει σε επιχειρήσεις, ενώ είναι πρακτικά αδύνατο κάποιος χρήστης να διαγράψει τα δεδομένα του ακόμη και αν διαγράψει το προφίλ του στο Facebook. «Επιχείρηση Facebook» λοιπόν, και …αναμένουμε.

Πέμπτη, 4 Αυγούστου 2011

Στο βιβλίο, ως μέσον αποθήκευσης δεδομένων

Διαβάζω (δες εδώ) ότι ο Μπρούστερ Κέιλ, (Brewster Kahle)  ο οποίος το 1996 δημιούργησε το Αρχείο του Διαδικτύου (Internet Archive) με στόχο τη διατήρηση αντιγράφου από κάθε ιστοσελίδα στην ιστορία του μέσου, επεκτείνει τώρα τις προσπάθειές του φιλοδοξώντας να διασώσει ένα αντίτυπο από κάθε βιβλίο που εκδόθηκε ποτέ.«Θα υπάρχει πάντα ρόλος για τα βιβλία», λέει ο Κέιλ, που  έχει συλλέξει περίπου 500 000 βιβλία, ενώ εκτιμά ότι η αποθήκη του μπορεί να στεγάσει ένα εκατομμύριο τίτλους.Ο αριθμός αυτός είναι, όμως, πολύ μικρότερος από τα 130 εκατομμύρια βιβλία που υπάρχουν σήμερα στον κόσμο, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ειδικών της Google, υπεύθυνων για το πρόγραμμα ψηφιοποίησης της εταιρίας αναζητήσεων. Ο Κέιλ, όμως, λέει ότι η ευκολία, με την οποία συγκέντρωσε τα πρώτα 500 000 βιβλία, τον κάνει αισιόδοξο για τις προοπτικές του προγράμματός του.Σε αυτό το αρχικό στάδιο της συλλογής βιβλίων, η ομάδα του Κέιλ αναζητά κατά προτεραιότητα ολόκληρες συλλογές, παρά μεμονωμένους τίτλους. Εκτός από τη διατήρηση των βιβλίων σε κατάλληλες συνθήκες ξηρασίας και θερμοκρασίας, ο Κέιλ σχεδιάζει να αξιοποιήσει τα μετασκευασμένα εμπορευματικιβώτια για την προστασία τόμων του περασμένου αιώνα που έχουν τυπωθεί σε φθηνό χαρτοπολτό, ιδιαίτερα ευάλωτο στο πέρασμα του χρόνου. Λες να ενδιαφέρετε και για τα κάμποσα ελληνικά σχολικά και μη βιβλία μου;Το αρχείο μου 20ετίας και βάλε κάποιων εκπαιδευτικών και μη περιοδικών; Ψάχνω αποδέκτη/ες, για δωρεά.
Μπορεί να ενδιαφέρουν