Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2009

Google Latitude: Ανακαλύψτε τα ίχνη των φίλων σας

Η υπηρεσία Google Latitude δίνει τη δυνατότητα σε μία παρέα ατόμων να γνωρίζουν σε ποιο ακριβώς σημείο βρίσκονται τα υπόλοιπα μέλη της παρέας με γραφική απεικόνιση πάνω σε ψηφιακό χάρτη, που δεν είναι άλλος από τα Google Maps, καθώς και να επικοινωνείτε με σύντομα μηνύματα μαζί τους. Και όλα αυτά σε πραγματικό χρόνο. Η υπηρεσία χρησιμοποιείται κυρίως σε κινητά τηλέφωνα, με ορισμένες συσκευές της Blackberry να την έχουν ήδη ενσωματώσει, και ήδη έχει προκαλέσει πολλές συζητήσεις.Από την άλλη πλευρά, το Latitude δεν είναι τίποτα άλλο από μία «κλασική» υπηρεσία που βασίζεται στη θέση του χρήστη (Location Based Services ή για συντομία LBS). Οι πρώτες επιδείξεις για τέτοιου είδους υπηρεσίες είχαν γίνει πριν από 5-6 χρόνια, ακόμη και στην Ελλάδα, όμως, απ ό,τι φάνηκε η κατάσταση δεν ήταν ακόμη ώριμη προκειμένου να ξεκινήσει η διάθεση LBS. Κάτι που φαίνεται πως τώρα έχει αρχίσει και αλλάζει. Περισσότερα εδώ.

Σάββατο, 28 Μαρτίου 2009

Όλα στο USB stick

Portable Apps:Μια μεγάλη λίστα από διαθέσιμες εφαρμογές από φυλομετρητές και επεξεργαστές κειμένου έως επεξεργαστές εικόνας και βίντεο, που τρέχουν απευθείας από το USB stick! Όλα τα αρχεία μας, προγράμματα κτλ. σε ...ένα, αρκεί να υπάρχει διαθέσιμος Η/Υ με MS Windows. Περισσότερα στο PortableApps.com

Παρασκευή, 27 Μαρτίου 2009

Οι Βρετανοί μαθητές θα διδάσκονται το twitter, τα blogs και τη wikipedia στο δημοτικό!

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας The Guardian το εκπαιδευτικό προσχέδιο του sir Jim Rose, πρώην επικεφαλής του Ofsted: Office for Standards in Education, για τους μαθητές δημοτικού της Βρετανίας με έμφαση στην εκμάθηση των σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων όπως τα blogs, το twitter και η wikipedia.To προσχέδιο του Jim Rose που θα δημοσιευτεί επίσημα τον επόμενο μήνα περιλαμβάνει αλλαγές στην εκπαίδευση των μαθητών του δημοτικού και των βασικών γνώσεων που πρέπει να αποκτήσουν μέχρι τα έντεκα τους χρόνια. Το περιεχόμενο του σχεδίου χωρίζεται σε έξι βασικούς άξονες μάθησης και θα αντικαταστήσει τους δεκατρείς παραδοσιακούς άξονες του παρόντος. Οι άξονες είναι η κατανόηση της γλώσσας, η επικοινωνία, η περιβαλλοντική αγωγή, η σωματική και ψυχική υγεία και οι καλές τέχνες. Μεγαλύτερη έμφαση θα δοθεί στα μαθηματικά, την χρονολογική αντίληψη της ιστορίας, τα σύγχρονα μέσα ενημέρωσης και δικτύωσης αλλά και την ικανότητα να χειρίζονται το Διαδίκτυο και το περιβάλλον. Οι μαθητές θα μαθαίνουν να δημιουργούν ηχητικές και οπτικές εκπομπές (podcast), ιστολόγια (blogs) και να χρησιμοποιούν διαδικτυακούς τόπους όπως η wikipedia και το twitter. Καλούνται να αποκτήσουν, επίσης, άριστες γνώσεις πληκτρολόγησης και να μάθουν ορθογραφία μέσω του spellchecker. Ένα μάθημα που φαίνεται επίσης να έλειπε από τα σχολεία θα συμβουλεύει τους μαθητές πως να αντιμετωπίζουν θέματα της καθημερινότητας τους όπως η βία, οι ομάδες πίεσης και οι σχέσεις με την οικογένεια τους. Επίσης, αυτό το πρόγραμμα θα ενημερώνει για τη σωματική υγεία και τη διατροφή. Η γενική γραμματέας της ένωσης εκπαιδευτικών, Mary Bousted, εμφανίζεται ευχαριστημένη με τις προτάσεις επειδή οι μαθητές δείχνουν μεγαλύτερο ενθουσιασμό για πράγματα που τους χρησιμεύουν στην καθημερινή ζωή. Το ίδιο ευχαριστημένος, όμως, δε φαίνεται να είναι ο υπεύθυνος της Εθνικής Ένωσης Εκπαιδευτικών, John Bangs, που επισημαίνει ότι από τη μία μεριά δίνεται μεγαλύτερη έμφαση σε δημοφιλείς και ίσως πρόσκαιρες μεθόδους, την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση προσπαθεί να αποδείξει ότι δεν αμφισβητείται η παραδοσιακή εκπαίδευση.

Από: http://www.tvxs.gr/v8181

Πέμπτη, 26 Μαρτίου 2009

Ψεύτικα προγράμματα anti-virus.Προσοχή!

Οι κατασκευαστές ψεύτικων προγραμμάτων anti-virus εκμεταλλεύονται κενά ασφαλείας στις μηχανές αναζήτησης για να διαδώσουν το λογισμικό τους και να μολύνουν προσωπικούς υπολογιστές.Χρησιμοποιώντας τις πιο γνωστές λέξεις αναζήτησης, οι επιτήδειοι επιδιώκουν να κατευθύνουν τους χρήστες σε ψεύτικες ιστοσελίδες, με ψεύτικες προειδοποιήσεις μόλυνσης από κάποιον ιό, προτρέποντας τους να κατευθυνθούν σε συγκεκριμένη υπηρεσία ώστε να απαλλαγούν από το πρόβλημα.Σχετική μελέτη που δημοσιεύτηκε τον Μάρτιο, εντόπισε 9287 τέτοια προγράμματα τον Δεκέμβριο του 2008, αριθμός αυξημένος κατά 225% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2007. Μάλιστα, τα έσοδα από τέτοιες δραστηριότητες φτάνουν τα 10000 δολάρια την ημέρα. Όταν ένας χρήστης επιλέξει μια τέτοια «παγιδευμένη» ιστοσελίδα, βομβαρδίζεται από παράθυρα που τον ενημερώνουν ότι ο υπολογιστής έχει μολυνθεί από κάποιον ιό. Για να απαλλαγούν από το πρόβλημα, καλούνται να πληρώσουν ένα ποσό, συνήθως 50 δολάρια, προκειμένου να κατεβάσουν το σχετικό anti-virus από κάποια εταιρεία προστασίας.Η ίδια μελέτη αναφέρει ότι κατά τη διάρκεια δύο εβδομάδων, περισσότεροι από 1,8 εκατομμύρια χρήστες είχαν καταλήξει σε κάποια «παγιδευμένη» ιστοσελίδα, ενώ 7-12% από αυτούς επέλεξαν να αγοράσουν το δήθεν λογισμικό anti-virus.

Πηγή:http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathworld_1_23/03/2009_272209

Τετάρτη, 25 Μαρτίου 2009

Laptop της Asus με δύο οθόνες αφής!



Στη φετεινή CeBIT 2009, Ανόβερο, Γερμανία, έκανε την εμφανισή του ένα πολύ ιδιαίτερο πρωτότυπο laptop από την Asus που διαθέτει δύο οθόνες, μία ως πληκτρολόγιο και μία ως κανονική οθόνη. Φυσικά, το ίδιο laptop μπορεί να μετατραπεί εύκολα σε ηλεκτρονικό βιβλίο.

Δευτέρα, 23 Μαρτίου 2009

Ένα laptop για κάθε μαθητή της Α΄ Γυμνασίου!

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφ. ''Τα Νέα'', με το δικό τους φορητό υπολογιστή, τον οποίο θα προμηθεύονται δωρεάν ή με πολύ μεγάλη έκπτωση, θα διαβαίνουν την πόρτα του γυμνασίου όλοι οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, πιθανότατα από τη νέα σχολική χρονιά που αρχίζει το ερχόμενο φθινόπωρο. Αυτό προβλέπει σχέδιο της Ειδικής Γραμματείας Ψηφιακού Σχεδιασμού, το οποίο έχει ήδη ολοκληρωθεί και εντός της ερχόμενης εβδομάδας πρόκειται να κατατεθεί προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό, ώς το φθινόπωρο πρόκειται να διατεθούν συνολικά περίπου 110 000 φορητοί υπολογιστές. Στους μαθητές θα δοθεί κουπόνι αξίας 500 ευρώ και θα μπορούν να απευθύνονται σε όποιο κατάστημα επιθυμούν, για να αγοράσουν τον υπολογιστή.Οι μαθητές που επιθυμούν να αποκτήσουν φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή θα κληθούν αρχικά να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους στο σχολείο που πρόκειται να φοιτήσουν. Στη συνέχεια το υπουργείο Παιδείας, αφού συγκεντρώσει τα στοιχεία όλων των ενδιαφερόμενων μαθητών της χώρας, σε συνεργασία με την Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού, θα αποστείλει ταχυδρομικά στο σπίτι κάθε μαθητή ένα ειδικό εκπτωτικό κουπόνι με έναν προσωπικό κωδικό αριθμό. Κάθε δικαιούχος μαθητής, μετά την παραλαβή του κουπονιού, θα μπορεί να απευθύνεται σε όποιο κατάστημα επιθυμεί, για να αγοράσει τον φορητό υπολογιστή που θα επιλέξει. Η αξία του κουπονιού εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί γύρω στα 500- 550 ευρώ. Όσον αφορά τον τύπο του ηλεκτρονικού υπολογιστή που θα προμηθευτούν οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, αυτός θα πρέπει να είναι οπωσδήποτε φορητός, να έχει εξοπλισμό ασύρματης σύνδεσης με το Διαδίκτυο (θύρα Wi-Fi) και να διαθέτει επαρκή μνήμη και αποθηκευτικό χώρο. Επίσης, θα πρέπει να είναι εφοδιασμένος με σύγχρονο λειτουργικό σύστημα, εφαρμογές αναζήτησης και πλοήγησης στο Ίντερνετ, καθώς και με βασικές εφαρμογές αυτοματισμού γραφείου. ΝΕΟ! 28-4-2009 Δες εδώ. 18-5-2009 Ένας αντίλογος που καλό είναι να διαβαστεί στο http://www.meafora.gr/?p=1236#respond

Κυριακή, 22 Μαρτίου 2009

Διαδραστικό θρανίο (smart table)



Εκτός από τα ηλεκτρονικά βιβλία (e-books) και το διαδραστικό πίνακα (interactive whiteboard), το επόμενο κύμα υψηλής τεχνολογίας φέρνει στην Ελλάδα τα πρώτα διαδραστικά θρανία (smart table), δηλαδή ένας multi touch υπολογιστής για μαθητές, που λειτουργούν όπως τα κινητά τηλέφωνα iPhone . Η οριζόντια επιφάνειά του λειτουργεί σαν οθόνη προβολής, ενώ είναι ευαίσθητη στην αφή. Έτσι, τα παιδιά μπορούν να αγγίζουν τα προβαλλόμενα αντικείμενα, να τα μετακινούν και να συμμετέχουν σε ομαδικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Τα μολύβια, τα στυλό και οι γόμες αντικαθίστανται από ακίδες αφής. Ο δάσκαλος αποδεσμεύεται από τον παραδοσιακό του ρόλο και ο μαθητής που θα απαντήσει σωστά στο μάθημα της μέρας, δεν είναι πια μόνο αυτός που θα σηκώσει το χέρι του πρώτος! Ο καθένας ξεχωριστά αλλά και όλοι μαζί, οι μαθητές δίνουν τις δικές τους απαντήσεις με ένα απλό «κλικ» στην οθόνη του θρανίου τους. Χρησιμοποιώντας ειδικά σχεδιασμένο λογισμικό, τα έξυπνα θρανία αναγνωρίζουν πολλαπλά αγγίγματα των μαθητών στην ενσωματωμένη οθόνη-επιφάνειά τους. Στα διαδραστικά θρανία, οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιούν μαρκαδόρο για να σχεδιάζουν και να γράφουν, το δάχτυλο για να μετακινούν λέξεις και την παλάμη για να σβήνουν. Σε κάθε θρανίο περιέχεται υπολογιστής, που υποστηρίζει μέχρι και 40 εντολές ταυτόχρονα. Το κόστος του εκτιμάται σε 7-8000$.

Πηγή : http://www.e-tipos.com/newsitem?id=78610

Τιμ Μπέρνερς - Λι: «Ο Παγκόσμιος Ιστός να παραμείνει αξιόπιστος»



O σερ Τιμ Μπέρνερς - Λι (sir Tim Berners-Lee), βρέθηκε στην Ελλάδα στο πλαίσιο του 1ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Επιστήμη του Ιστού Web Science Conference 2009: «Society On-Line», που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του «Ελληνικού Κόσμου» από 18-20 Μαρτίου 2009. Σε συνέντευξή του που δημοσιεύθηκε στην εφ. Καθημερινή στο ερώτημα ''Ποιο είναι το μεγαλύτερο επίτευγμα του Παγκόσμιο Ιστού και ποια η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει σήμερα;'' Απάντησε: ''Μια τεράστια πρόκληση για το σύνολο της ανθρωπότητας και της διαδικτυακής τεχνολογίας, από τεχνική και κοινωνική σκοπιά, είναι να λειτουργήσει ως μέσο επικοινωνίας που θα επιτρέψει την κατανόηση μεταξύ των λαών, τη δημιουργία μιας κοινής γλώσσας, ώστε να μην υπάρχουν αντιπαραθέσεις και να αναπτυχθεί η εμπιστοσύνη, πάνω από τα όρια των διαφορετικών επιστημονικών πεδίων και πολιτισμών. Την ίδια ώρα όμως, είναι πολύ σημαντικό να διατηρήσουμε τη γλώσσα μας, τη διαφορετικότητα των πολιτισμών μας σε επίπεδο τεχνών, μουσικής ή λογοτεχνίας, για παράδειγμα. Η διατήρηση του πλούτου κάθε ξεχωριστού πολιτισμού είναι κάτι πολύ σημαντικό για την ανθρωπότητα. Έτσι, ο Ιστός δεν θα πρέπει να μας μετατρέψει σε μια «κουλτούρα Μακντόναλντς», όπου όλοι μιλούν μια κοινή αλλά περιορισμένη γλώσσα, αλλά ούτε και να εμποδίσει την επικοινωνία μεταξύ των πολιτισμών. Είναι θέμα ισορροπίας, και νομίζω ότι ένα από τα πιο συναρπαστικά στοιχεία του Ιστού, που αρχίζουμε τώρα να διαπιστώνουμε, είναι ότι αυτή η ισορροπία υπάρχει. Παρατηρούμε παγκόσμια φαινόμενα μαζί με τοπικά φαινόμενα, βλέπουμε μικρές κοινότητες να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους με πολύπλοκους αλλά και συναρπαστικούς τρόπους.'' Και σε άλλο σημείο τόνισε: ''O (Παγκόσμιος) Ιστός (www) εξελίχθηκε σε κάτι περίπλοκο, αποτελείται από πολλά πράγματα, μικρά και μεγάλα, που συνδέονται μεταξύ τους. Οι άνθρωποι τον χρησιμοποιούν για πολλά διαφορετικά πράγματα και σταδιακά γεννήθηκαν ερωτήματα, όπως για παράδειγμα «πώς γνωρίζουμε ότι η μπλογκόσφαιρα θα συνεισφέρει στην αλήθεια και ότι δεν θα είναι ένα κατασκεύασμα γεμάτο θεωρίες συνωμοσίας». Ένα άλλο ερώτημα είναι το πώς βλέπουν οι χρήστες μεγάλα websites όπως η Wikipedia, που επιχειρούν να παράγουν κάποια εκδοχή της αλήθειας. Ολόκληρος ο τρόπος λειτουργίας της κοινωνίας μας έχει ξεκινήσει να αλλάζει επειδή οι άνθρωποι αναπτύσσουν νέα συστήματα στον Ιστό.'' Ολόκληρη η συνέντευξη εδώ.

Παρασκευή, 20 Μαρτίου 2009

Θάνατος Ιρανού μπλόγκερ στη φυλακή

Μυστήριο καλύπτει την υπόθεση θανάτου του Ιρανού μπλόγκερ Ομίντ Μιρ Σαγιάφι στις φυλακές Εβίν, όπου εξέτιε την ποινή του για προσβολή του ανώτατου πνευματικού ηγέτη του Ιράν, αγιατολάχ Αλί Χαμενεϊ. Αξιωματούχοι των φυλακών έκαναν λόγο περί αυτοκτονίας, ωστόσο, ο δικηγόρος του άτυχου νεαρού μπλόγκερ και οι «Δημοσιογράφοι Χωρίς Σύνορα» δεν πείστηκαν και ζήτησαν τη διεξαγωγή κατεπείγουσας έρευνας και νεκροψία προκειμένου να χυθεί άπλετο φως στην υπόθεση. Ο Ομίντ είχε συλληφθεί τον Απρίλιο του 2008 και αφέθηκε ελεύθερος ύστερα από 41 μέρες κράτησης έναντι καταβολής εγγύησης σχεδόν 100 χιλιάδων δολαρίων. Ο 25χρονος μπλόγκερ είχε καταδικαστεί τον Νοέμβριο του ίδιου έτους σε φυλάκιση 30 μηνών για προσβολή του πνευματικού ηγέτη του Ιράν και του ιμάμη Χαμενεϊ, ιδρυτή της ισλαμικής δημοκρατίας. Στις 7 Φεβρουαρίου του 2009 είχε κλητευθεί στο επαναστατικό δικαστήριο της Τεχεράνης και συνελήφθη. Εκτός από τον Σαγιάφι, πολλοί είναι οι μπλόγκερ που κρατούνται σε ιρανικές φυλακές, ανάμεσά τους ο Χοντέρ Ντερασκάν, δημοσιογράφος και μπλόγκερ. Το Ιράν είναι η τρίτη μεγαλύτερη χώρα παγκοσμίως σε μπλόγκερ. Υπό συνθήκες λογοκρισίας οι Ιρανοί εκθέτουν τις απόψεις τους στα «ηλεκτρονικά ημερολόγια». Ιδιαίτερα στους κόλπους της ιρανικής νεολαίας, το μπλόκινγκ έχει γίνει πλέον τα τελευταία χρόνια «μόδα». Από τον Οκτώβριο του 2005, υπολογίζεται ότι έχουν αναρτηθεί στο Διαδίκτυο περίπου 700 χιλιάδες ιρανικά μπλoγκς.

Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11381&subid=2&tag=8777&pubid=2724813

Τετάρτη, 18 Μαρτίου 2009

Το σουηδικό «Κόμμα των Πειρατών» για free downloading στις ευρωεκλογές!

Πολιτικό κόμμα σχημάτισαν στη Σουηδία οι οπαδοί του ελεύθερου «downloading» από το Internet! Το σουηδικό «Κόμμα των Πειρατών» αποφάσισε να συμμετάσχει στις ευρωεκλογές του Ιουνίου. Ανάμεσα στους στόχους των μελών του νέου κόμματος είναι η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στην πληροφορία και ο περιορισμός των κανόνων. Το ψηφοδέλτιο του Κόμματος των Πειρατών θα έχει 20 υποψήφιους για το Ευρωκοινοβούλιο.«Εάν οι πολιτικοί θέλουν να εμποδίσουν την ανταλλαγή αρχείων μεταξύ των πολιτών, πρέπει να βελτιώνουν συνεχώς τα μέσα παρακολούθησης, καθώς όταν οι αρχές κλείνουν ένα site που επιτρέπει την ανταλλαγή αρχείων, κάποιο άλλο ξεπετάγεται στη θέση του» δήλωσε ο επικεφαλής του ευρωψηφοδελτίου Κρίστιαν Εγκστρομ. Πάντως διευκρινίζουν ότι δεν πρέπει να καταργηθούν όλοι οι κανόνες για τα δικαιώματα πάνω στα βιβλία, τη μουσική και τις ταινίες, υποστηρίζοντας ότι η διαχωριστική γραμμή πρέπει να είναι η εμπορική και η μη εμπορική χρήση. Να το ψηφίσουμε; Ναι, ίσως να είναι ό,τι καλύτερο και για εμάς...

Πηγή: http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4507811&ct=2

Παρασκευή, 13 Μαρτίου 2009

20 χρόνια World Wide Web!

Σαν σήμερα, 20 χρόνια πριν, στις 13 Μαρτίου του 1989, ο Άγγλος φυσικός Τιμ Μπέρνερς-Λι (sir Tim Berners-Lee), ερευνητής του CERN, ξεκίνησε το σχέδιο δημιουργίας του World Wide Web, που είχε ως στόχο τη διασύνδεση μέσω υπολογιστών επιστημόνων από όλα τα πανεπιστήμια του κόσμου. Η πρότασή του με τίτλο «Information Management: a Proposal» έγινε εντέλει αποδεκτή από τη διοίκηση του CERN και υλοποιήθηκε το Σεπτέμβριο του 1990. Ένα χρόνο αργότερα το World Wide Web (Παγκόσμιος Ιστός) θα άλλαζε μια για πάντα τον τρόπο επικοινωνίας και ενημέρωσης ανάμεσα σε χιλιάδες χρήστες υπολογιστών από κάθε γωνιά του πλανήτη. Η βασική ιδέα του Μπέρνερς-Λι στηρίχθηκε στην σύνδεση μεγάλων υπολογιστικών συστημάτων και προσωπικών υπολογιστών (PC) μέσω μιας νέας «γλώσσας», του hypertext, έτσι ώστε να γίνεται ευκολότερη η διαχείριση μεγάλου όγκου πληροφοριών. Για το σκοπό αυτό δημιούργησε ένα πρόγραμμα ανάγνωσης της πληροφορίας (browser) με το οποίο ο χρήστης θα μπορεί να βλέπει ηλεκτρονικές «σελίδες» και να μεταφέρεται από τη μία στην άλλη με τη χρήση ενεργών συνδέσμων (links). Ο πρώτος ηλεκτρονικός ιστότοπος (web site) στην ιστορία του Web ήταν το Info.cern.ch και ήταν εγκατεστημένη σε ένα υπολογιστή τύπου NeXT στο CERN και η πρώτη ηλεκτρονική σελίδα είχε τη διεύθυνση http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html και περιλάμβανε πληροφορίες για το πρόγραμμα. Το 1991 εγκαταστάθηκαν οι πρώτοι, εκτός CERN, server στην Ευρώπη και προς το τέλος της χρονιάς εγκαταστάθηκε ο πρώτος web server στις ΗΠΑ, στο πανεπιστήμιο του Stanford (στο SLAC, Stanford Linear Accelerator Center). Την ίδια χρονιά κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα μη-πανεπιστημιακά web site (λ.χ. το http://www.worldbank.org/) ενώ η Τζέιν Αρμουρ Πόλι επινοεί τον όρο «σερφάρω στο internet» («Surfing the Internet»). Ο ρυθμός ανάπτυξης του www αγγίζει το πρωτοφανές ποσοστό του 341% ανά έτος, ξεπερνώντας ακόμη και αυτή την εξάπλωση των τηλεφωνικών επικοινωνιών στις αρχές του 20ού αιώνα. Για τη γέννηση του Διαδικτύου δες κι εδώ και σαν υστερόγραφο: Ο εφευρέτης του Web, όταν ήταν φοιτητής φυσικής στο Queens College της Οξφόρδης, κατασκεύασε τον πρώτο του υπολογιστή με μόνα υλικά παλιά ηλεκτρονικά εξαρτήματα και ένα κολλητήρι. Λίγο αργότερα συνελήφθη ως χάκερ ,με συνέπεια να αποκλειστεί από τη χρήση του πανεπιστημιακού υπολογιστή!

Πηγή: http://new.enet.gr/?i=news.el.home&id=25336, http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=86625156,33921604,5396932,28128452

Σάββατο, 7 Μαρτίου 2009

Παρελθόν ο μαυροπίνακας στο Λέχοβο Φλώρινας






Τη θέση του μαυροπίνακα πήρε ο διαδραστικός πίνακας (interactive whiteboard) στο Δημοτικό Σχολείο Λεχόβου Φλωρίνης. Κιμωλίες και σπόγγοι έδωσαν τη θέση τους σε μολύβι-ποντίκι που λειτουργεί με τεχνολογία blue tooth, τα συμβατικά βιβλία σε ηλεκτρονικά βιβλία, ενώ με τη βοήθεια ενός συνδεδεμένου με το Ιντερνετ υπολογιστή πραγματοποιούνται εικονικές εκδρομές σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Το εγχείρημα του διευθυντή και δασκάλου του σχολείου Στ. Πασπάλη ενθουσίασε μαθητές και γονείς. Περισσότερα εδώ.

Ιστοσελίδα, στη Γαλλία, λύνει τις ασκήσεις των μαθητών

Σάλο -με την καλή και την κακή έννοια- έχει προκαλέσει ένας νέος γαλλικός διαδικτυακός τόπος, που προσφέρει μια πραγματικά ασυνήθιστη υπηρεσία στους μαθητές: αναλαμβάνει να λύσει τα μαθηματικά προβλήματα που οι μαθητές δεν μπορούν ή βαριούνται να λύσουν.Στο http://www.faismesdevoirs.com/ (http://www.domyhomework.com/), σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερ, τα παιδιά μπορούν με 5 ευρώ να αγοράσουν τις απαντήσεις σε απλά μαθηματικά προβλήματα, ενώ με 80 ευρώ μπορούν να αποκτήσουν μια πλήρη παρουσίαση μαθηματικής εργασίας, για το τέλος του έτους, με τα αναγκαία συνοδευτικά «σλάιντς» και τη σχετική ομιλία ενώπιον του καθηγητή και των συμμαθητών.Το site που ξεκίνησε από χθες να λειτουργεί, δημιουργήθηκε από τον Στεφάν Μπουκρίς, ο οποίος, όπως είπε, απλώς διαπίστωσε ότι «υπήρχε ένα κενό στην αγορά». Ήταν τέτοιο το ενδιαφέρον των μαθητών, που το site αναγκάστηκε να διακόψει σχεδόν αμέσως προσωρινά τη λειτουργία του και ανακοίνωσε ότι θα ξαναλειτουργήσει από τη Δευτέρα με όλες τις μαθηματικές ερωτήσεις στο μεταξύ λυμένες!Οι καθηγητές στη Γαλλία αντέδρασαν έντονα, χαρακτηρίζοντας «σοκαριστικό» και «ανόητο» το φαινόμενο, «αντίθετο με το σκοπό της εκπαίδευσης, που είναι οι μαθητές να μαθαίνουν μόνοι τους πώς να κάνουν τα μαθήματά τους» και όχι «να μετατρέπονται σε καταναλωτές, που μπορούν με το κατάλληλο αντίτιμο να αποκτούν τα αποτελέσματα που θέλουν».Ο δημιουργός του site το υπερασπίστηκε λέγοντας ότι οι μαθητές μπορούν να επωφεληθούν, αν αγοράζουν λυμένα προβλήματα, γιατί οι λύσεις συνοδεύονται από εξηγήσεις για τον τρόπο επίλυσης. «Δεν τους δίνουμε μόνο το ψάρι, τους διδάσκουμε πώς να ψαρεύουν», αντέτεινε ο Μπουκρίς, που παραδέχτηκε ότι ορισμένοι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν το σύστημα για να «κλέψουν». «Αλλά τελικά, αργά ή γρήγορα, θα πρέπει να μάθουν το μάθημά τους, γιατί εμείς δεν θα είμαστε εκεί τη μέρα του διαγωνίσματος», πρόσθεσε. Tι να σχολιάσω; Άντε και στα δικά μας…κι άσε το διάλογο για την Παιδεία, η παραπαιδεία καλά θα κραττεί, τώρα και σε αμιγή ηλεκτρονική μορφή- αν και το πρόβλημα δεν είναι η παραπαιδεία, αλλά αυτή καθευατή η εκπαίδευση, που πρέπει να επαναπροσδιορίσει το τι και πώς της σχολικής γνώσης τον καιρό του Web.

Διαδίκτυο και νέοι

Οι ευεργετικές και αρνητικές επιδράσεις του Διαδικτύου στους νέους, συνεχίζουν να αποτελούν αντικείμενο τριβής αντικρουόμενων επιστημονικών μελετών. Ολλανδοί ψυχολόγοι υποστηρίζουν πως πλέον το Διαδίκτυο χρησιμοποιείται σωστά, ως εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης, γιατροί της Ταϊβάν ωστόσο διαπιστώνουν ότι οι εθισμένοι στο Διαδίκτυο νέοι μπορεί να αναπτύξουν επιθετική συμπεριφορά.Η ολλανδική πλευρά επισημαίνει ότι πια από τη χρήση του Διαδίκτυο δεν υφίσταται κίνδυνος κοινωνικής απομόνωσης, καθώς οι νέοι έχουν πλέον μετατρέψει το Διαδίκτυο σε ένα αληθινό εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης, που δεν ανταγωνίζεται τις πραγματικές διαπροσωπικές σχέσεις, αλλά αντίθετα τις ενισχύει μέσω της on-line επικοινωνίας.Το Διαδίκτυο, αντί να απομονώνει κοινωνικά, φαίνεται πια πως ενθαρρύνει τις υπάρχουσες σχέσεις και η έμφαση των νέων δεν δίνεται πια στο να «τα λένε» με αγνώστους σε chat rooms, αλλά να επικοινωνούν καλύτερα με τους φίλους τους, π.χ. μέσω υπηρεσιών όπως το MSN.Οι Ολλανδοί ψυχολόγοι υποστηρίζουν ότι η εξέλιξη αυτή κάνει τους εφήβους να νιώθουν καλύτερα, να είναι πιο ανοιχτοί και ειλικρινείς για τους εαυτούς τους και να συζητούν ευκολότερα για τα προσωπικά τους θέματα (συναισθήματα, ανησυχίες, ευαισθησίες κλπ).Ωστόσο, ερευνητές του Ιατρικού Πανεπιστημίου Καοσιούνγκ της Ταϊβάν, με μία δική τους μελέτη αναδεικνύουν την άλλη όψη του νομίσματος της χρήσης του Διαδικτύου.Συγκεκριμένα, μελετώντας δείγμα 9400 εφήβων, διαπίστωσαν ότι όσο περισσότερο οι νέοι περνούν το χρόνο τους στο Διαδίκτυο, αποκτώντας εθισμό σε αυτό, τόσο συχνότερο είναι το φαινόμενο να φέρονται επιθετικά σε άλλους νέους ή στην οικογένειά τους. Οι ερευνητές πάντως δεν απέκλεισαν να ισχύει και το αντίστροφο, δηλαδή τα πιο βίαια παιδιά να χρησιμοποιούν περισσότερο το Διαδίκτυο.

Κυριακή, 1 Μαρτίου 2009

Filter X και "Δημόκριτος" vs pornoSex

Ευρεσιτεχνία του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος» αποτελεί το πρωτοποριακό του λογισμικό Filter X, ίσως το πλέον αποτελεσματικό φίλτρο προστασίας από την πορνογραφία που διακινείται στο Διαδίκτυο. Το φίλτρο προστασίας από την πορνογραφία στο Διαδίκτυο απευθύνεται σ’ ένα ευρύ κοινό, από τον γονιό που θέλει να προστατεύσει το ανήλικο παιδί του μέχρι επιχειρήσεις, εκπαιδευτικά ιδρύματα, ίντερνετ καφέ ή δημόσιες βιβλιοθήκες που παρέχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Έχει, ήδη, εγκατασταθεί πιλοτικά σε ορισμένα σχολεία της Ελλάδας και της Ευρώπης, καθώς επίσης και σε ορισμένες εταιρείες του εξωτερικού. Πώς λειτουργεί; Αν πληκτρολογήσει κανείς τη λέξη sex στη μηχανή αναζήτησης Google του Διαδικτύου, θα βρει τουλάχιστον 770 εκατομμύρια αποτελέσματα! Πώς μπορεί κανείς να ξεχωρίσει πριν καν ανοίξει την ιστοσελίδα αν πρόκειται για site πορνογραφικού περιεχομένου ή για κάτι αθώο, π.χ. επιστημονικό, καλλιτεχνικό; Αυτή την προστατευτική διάκριση επιτυγχάνει μέσα σε λιγότερο από 9 χιλιοστά του δευτερολέπτου το Filter X. ΄Ολα ξεκίνησαν όταν τέσσερις επιστήμονες του εργαστηρίου Τεχνολογικής Γνώσης και Λογισμικού του «Δημόκριτου», με επικεφαλής τον Κώστα Σπυρόπουλο, άρχισαν να οργανώνουν και να ταξινομούν τις άπειρες πληροφορίες του Διαδικτύου χρησιμοποιώντας ένα σύστημα αλγορίθμων. Και τα κατάφεραν, λαμβάνοντας για το εγχείρημα αυτό πατέντα ευρεσιτεχνίας. «Κατά τη διάρκεια της μακρόχρονης έρευνάς μας, διαπιστώσαμε ότι ορισμένες δήθεν ιστορικές ιστοσελίδες οι οποίες λειτουργούσαν ως προπαγάνδα μισαλλόδοξων φορέων είχαν πολλά ορθογραφικά λάθη, σε αντίθεση με τις πραγματικά ιστορικές ιστοσελίδες που είχαν την επιμέλεια φιλολόγων. Επομένως, καταλήξαμε σ’ ένα βασικό στοιχείο διάκρισης», εξηγεί Κωνσταντίνος Χανδρινός, μέλος της ερευνητικής ομάδας του «Δημόκριτου» που εργάστηκε για τη δημιουργία του φίλτρου. Δώσαμε 250 χαρακτηριστικά στο σύστημα, ώστε να έχει την αυτόματη δυνατότητα να διαχωρίζει αν μία ιστοσελίδα που δείχνει για παράδειγμα γεννητικά όργανα είναι ιατρική ή πορνογραφική. Δηλώσαμε δηλαδή τι είναι και τι δεν είναι πορνογραφία, τι αφορούν οι ιστοσελίδες και το φίλτρο αυτό μπορεί με βάση τα δεδομένα - κριτήρια που θέσαμε να αναγνωρίζει αυτόματα τα πορνογραφικά sites». Περισσότερα εδώ.
Μπορεί να ενδιαφέρουν