Πέμπτη, 24 Ιανουαρίου 2013

Απολογισμός ΤΠΕ στην εκπαίδευση

Ο υπουργός παιδείας στην Πορταριά
Ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου
στην Πορταριά
Αναδημοσιεύω ως έχει και επικροτώ τον "απολογισμό" του Γιάννη Σαλονικίδη   που γράφει (δες εδώ): Για να δούμε τι έχουμε μέχρι τώρα:
…........
Τέλειωσε ο απολογισμός! Ο τίτλος σας δημιούργησε μεγάλες προσδοκίες, ε;! Μα ακριβώς αυτή είναι η εικόνα των Τ.Π.Ε. στην ελληνική εκπαίδευση. Από λεζάντες πάμε καλά, από ουσία πάσχουμε.Να αρχίσω από το 2000 με υπουργό τον Πέτρο Ευθυμίου. Τότε «έπαιζε» το Συμβούλιο της Λισσαβόνας των "15". Ο υπουργός δήλωνε «Γιατί χάσαμε τη βιομηχανική επανάσταση ως χώρα, δεν πρέπει να χάσουμε την εποχή της πληροφορίας.» (προσέξτε την αποστροφή «…η ετήσια επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, που θα ισοδυναμεί με μεταπτυχιακό τίτλο«) Την εποχή εκείνη ξεκίνησε το πρόγραμμα επιμόρφωσης Α΄ επιπέδου στις Τ.Π.Ε., δημιουργήθηκαν σχολικά εργαστήρια, το Π.Σ.Δ. εξασφάλισε σύνδεση internet σε χιλιάδες σχολεία, ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» , επιμόρφωσης επιμορφωτών, ενώ ο Υπουργός έτρεχε στα κατσάβραχα (Συνέδρια Πορταριάς) τάζοντας λαγούς με πετραχήλια. Σπουδαίο έργο, δε νομίζετε; Όντως επιμορφώθηκαν χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε βασικές δεξιότητες ΤΠΕ αλλά πέρασαν τόσα χρόνια ώσπου να υλοποιηθούν τα προγράμματα Β΄ επιπέδου (διδακτικής αξιοποίησης των ΤΠΕ) που οι περισσότεροι επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί ξέχασαν τα πάντα (οι επιμορφωτές Β΄ επιπέδου το αντιμετωπίζουν σε κάθε περίοδο επιμόρφωσης)! Να σημειώσω εδώ ότι οι ασκήσεις πιστοποίησης Α΄ επιπέδου εξακολουθούν να είναι βασισμένες σε λογισμικό που δεν υποστηρίζεται πλέον…Τα χιλιάδες σχολικά εργαστήρια εξακολουθούν να υφίστανται – εκατοντάδες απ΄ αυτά δε χρησιμοποιήθηκαν ποτέ – με hardware που είναι πλέον κατάλληλο για μουσεία αρχαίας τεχνολογίας. Η κοινή λογική βέβαια λέει πως πρώτα εξασφαλίζεις την αξιοποίηση του υλικού και την τεχνική υποστήριξη και μετά προχωράς στις προμήθειες αλλά αυτά ήταν ψιλά γράμματα την εποχή εκείνη.
Το Π.Σ.Δ. εξακολουθεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του μέσα από μεγάλες δυσκολίες χρηματοδότησης και είναι απορίας άξιο πώς τα καταφέρνουν αυτοί οι άνθρωποι! Οι επιμορφωτές της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ, «η ατμομηχανή των ΤΠΕ» και «οι αιχμές του δόρατος της επανάστασης των Νέων Τεχνολογιών», ξαφνικά κρίθηκαν ανεπαρκείς και κλήθηκαν σε παρωδίες εξετάσεων – βλέπετε άλλαξαν τα πολιτικά πράγματα στο μεταξύ…Οι δε πρωτεργάτες της Πορταριάς «έφαγαν πόρτα»…
Το 2004 η υπουργός Μαριέττα Γιαννάκου συμβάλλει κι αυτή στην εξάπλωση των ΤΠΕ δωρίζοντας «κομπιούτερ» σε αριστούχους μαθητές Γυμνασίου σε φαραωνικές εκδηλώσεις. Αυτά… Βέβαια τι να σου κάνει η υπουργός, αναλώθηκε με κείνο το «καταραμένο» βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού…
Επί των ημερών του διαδόχου της Ευριπίδη Στυλιανίδη ξεκινάει επιτέλους, με 3χρονη καθυστέρηση το περίφημο πρόγραμμα επιμόρφωσης για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη (γνωστό περισσότερο ως Β΄ επίπεδο). Όχι πως ήταν δικό του έργο … Κατά τα άλλα μερικά εγκαίνια…
Ο Άρης Σπηλιωτόπουλος που τον διαδέχθηκε μοίρασε μερικές χιλιάδες netbooks σε μαθητές Γυμνασίου. Φυσικά οι μαθητές μαθαίνουν αμέσως πώς να συνδέονται σε ελεύθερα hotspots και αξιοποιούν πλήρως τις ασύρματες συνδέσεις σε instant messaging (τω καιρώ εκείνω το FB δεν ήταν στα high του…) φέρνοντας στα όρια νευρικής κρίσης εκπαιδευτικούς και γονείς.
Επί της Άννας Διαμαντοπούλου ξεκινάει ο σχεδιασμός του «ψηφιακού σχολείου», μοιράζονται φορητά εργαστήρια σε καροτσάκια (sic), διαδραστικοί πίνακες και μπαίνει το μάθημα της Πληροφορικής σε ορισμένα Δημοτικά σχολεία.
Σε όλες τις περιπτώσεις η βαρύτητα δόθηκε στο υλικό και στις ευκαιριακές προμήθειες. Οι απαραίτητες υποστηρικτικές δομές (τεχνικές, συμβουλευτικές) ποτέ δεν σχεδιάστηκαν, ενώ η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είτε πραγματοποιήθηκε «στο πόδι» (πληροφορικών, διαδραστικών συστημάτων) είτε είχε λάθος κίνητρα (υπερβολική μοριοδότηση στο Β΄ επίπεδο). Κάθε φορά που κάποιος σκαρφιζόταν κάτι «καινοτόμο», έμπαινε στο κρεβάτι του Προκρούστη και το αναλυτικό πρόγραμμα. Π.χ. για να δικαιολογηθεί η είσοδος των πληροφορικών στα Δημοτικά, «κόπηκε» στα επιθυμητά μέτρα το πρότυπο εισαγωγής των ΤΠΕ στην εκπαίδευση (σελ. 9), για να τοποθετηθούν διαδραστικοί στις τάξεις, «τεντώθηκαν» τα αποτελέσματα που «έχουν» οι διαδραστικοί στη μαθησιακή διαδικασία! Μετά από 12-15 χρόνια που βρισκόμαστε;
  • Έχουμε παλιά εργαστήρια που άλλοτε λειτουργούν άλλοτε όχι.
  • Διαδραστικούς πίνακες σε κάποιες τάξεις που χρησιμοποιούνται ως κλασικοί πίνακες (όπου χρησιμοποιούνται ως διαδραστικοί περιμένουμε πότε θα καεί η λάμπα του προβολέα).
  • Μερικές χιλιάδες netbooks που χρησιμοποιούνται ως σουβέρ.
  • Φορητά εργαστήρια με laptops που μετατρέπονται σε σταθερά εργαστήρια (δεν υπολόγισαν πως υπάρχουν και σκάλες στα σχολεία…) και χρόνο με το χρόνο παλιώνουν και απαξιώνονται.
  • Προγράμματα επιμόρφωσης που «πέρασαν και δεν ακούμπησαν». Σ” αυτά να συμπεριλάβουμε και το Β΄ επίπεδο το οποίο ήδη έχει τεθεί σε κίνδυνο.
  • Μερικές χιλιάδες εκπαιδευτικούς που πήραν τα πολυπόθητα 3 μόρια (κάποιοι έγιναν στελέχη εκπαίδευσης όπως επιθυμούσαν…)
  • Αρκετοί ανενεργοί δικτυακοί τόποι «υποστήριξης» (το joomla και το moodle στις δόξες τους!)
  • Αναλυτικό πρόγραμμα που φάσκει και αντιφάσκει (τελικά χρησιμοποιούμε το «εφικτό» πρότυπο ενσωμάτωσης ή αξιοποίησης των ΤΠΕ;). Αν υποθέσουμε πως στο «χάος υπάρχει τάξη», θέλω να θέσω το ερώτημα: Αξιοποιούνται οι ΤΠΕ στην καθημερινή διδασκαλία στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης;
ΥΓ: Βέβαια απλοποιώ και ισοπεδώνω μερικές αξιόλογες προσπάθειες, αλλά τελικά να μη μετράει καθόλου το τελικό αποτέλεσμα;
VN:F [1.9.22_1171]

Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2013

Internet Statistics 2012

Διαβάσω (δες εδώ) ότι η εταιρεία διαδικτυακών υπηρεσιών Pingdom μετά από εκτεταμένη έρευνά της δημοσίευσε σειρά στατιστικών στοιχείων  κατατοπιστικά για το μέγεθος του χώρου που τείνουν να καταλαμβάνουν στη ζωή μας οι νέες τεχνολογίες και τα social media. Tα στοιχεία αφορούν τα εύρος ηλεκτρονικών δραστηριοτήτων των χρηστών ως επί το πλείστον για το σύνολο της χρονιάς του 2012. Ενδεικτικά:
  •  2,4 δισεκατομμύρια χρήστες στο Internet παγκοσμίως (καταγραφή Ιουνίου).
  •  2,2 δισεκατομμύρια χρήστες e-mail παγκοσμίως – με το 13% της κίνησης στο Internet γίνεται από mobile συσκευές . 
  • 144 δισεκατομμύρια η καθημερινή κίνηση των e-mail (68,8% των e-mail ήταν spam). 
  • 634 εκατομμύρια websites καταγράφηκαν παγκοσμίως - 51 εκατομμύρια websites προστέθηκαν το 2012.
  •  40,5 ετών ο μέσος όρος ηλικίας των χρηστών στο Facebook- το 47% των χρηστών στο Facebook είναι γυναίκες . 
  • 37,3 ετών ο μέσος όρος ηλικίας των χρηστών στο Twitter . 
  • 1,2 τρισεκατομμύρια αναζητήσεις έγιναν στη Google. 5,3 δισεκατομμύρια συσκευές κινητών τηλεφώνων υπάρχουν παγκοσμίως . 
  • 4 δισεκατομμύρια ώρες βίντεο έβλεπαν οι χρήστες στο YouΤube κάθε μήνα . 
  • 300 εκατομμύρια φωτογραφίες προσέθεταν οι χρήστες του Facebook καθημερινά.

Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου 2013

Δωρεάν τηλεφωνία από το Facebook

Στις αρχές του έτους, το Facebook ξεκίνησε τις δοκιμές για δωρεάν φωνητικές κλήσεις μέσω Wi-Fi και σύνδεσης δεδομένων κινητής τηλεφωνίας στους χρήστες του Καναδά, μέσω της εφαρμογής Messenger για το iPhone. Όπως φαίνεται, τα αποτελέσματα ήταν αρκετά θετικά, καθώς η υπηρεσία έγινε σήμερα διαθέσιμη στους χρήστες της αμερικανικής αγοράς, ενσωματώνοντας τη νέα υπηρεσία μέσα στην ήδη υπάρχουσα εφαρμογή.Η ιστοσελίδα theverge υποστηρίζει πως η ποιότητα ήχου είναι αρκετά καλή, στα επίπεδα εφαρμογών Viber και Skype.Όπως ανακοίνωσε το Facebook, σχεδιάζει άμεσα να τροποποιήσει την εφαρμογή του, προκειμένου να είναι συμβατή και με «έξυπνα» κινητά με λογισμικό Android και Blackberry.Για να ενεργοποιήσει τις δωρεάν κλήσεις σε κινητά iPhone, το μόνο που έχει να κάνει ο χρήστης του Facebook στις ΗΠΑ είναι να ξεκινήσει μια διαδικτυακή συζήτηση στο Messenger, να πατήσει στο εικονίδιο " i " στην επάνω δεξιά γωνία του παραθύρου και να επιλέξει «δωρεάν κλήση».Ωστόσο, προϋπόθεση για να πραγματοποιηθεί η δωρεάν κλήση είναι ο έτερος συνομιλητής να διαθέτει εγκατεστημένη στο iPhone του την εφαρμογή Facebook Messenger.
 
Πηγή: alfavita

Σάββατο, 12 Ιανουαρίου 2013

Κακά λόγια!

Διαβάζω (δες εδώ) ότι όταν οι προγραμματιστές της IBM έβαλαν τον υπερυπολογιστή Watson να μάθει εκφράσεις της αργκό, αλλά το ψηφιακό παιδί τους τα  πήγε τόσο καλά που τους απάντησε με τον ίδιο τρόπο.Ο Watson έγινε ευρύτερα γνωστός το 2011 όταν κέρδισε στο τηλεπαιχνίδι γνώσεων Jeopardy όλους τους αντιπάλους του .Όπως παραδέχονται οι δημιουργοί του, ο Watson μπορεί μεν να αποθηκεύσει πληροφορίες πολύ πέρα από τις ικανότητες του ανθρώπου αλλά δεν καταφέρνει πολύ καλά εκεί που οι άνθρωποι υπερέχουν: στην κατανόηση της γλώσσας και των λεπτών νοημάτων του λόγου.Οι προγραμματιστές προσπάθησαν να βάλουν τον Watson να κατανοήσει την γλώσσα της καθημερινότητας και τον έβαλαν να απομνημονεύσει το Urban Dictionary, ένα δικτυακό λεξικό αργκό, ευφημισμών και αγγλικών βωμολοχικών εκφράσεων.Ο Watson σε ένα από τα τεστ απάντησε κατά λάθος με τη λέξη «bullshit» («μαλ..») και αυτό ήταν αρκετό για να τους προγραμματιστές να σβήσουν τις πληροφορίες από το λεξικό.Όπως εξηγεί στο Guardian Βρετανός καθηγητής, οι υπολογιστές μπορεί να τα πηγαίνουν καλά και να συνδυάζουν πληροφορίες εγκυκλοπαιδικού τύπου αλλά «ακόμη παλεύουν να μάθουν πώς να συμπεριφέρονται» σε καταστάσεις της καθημερινότητας.

Τρίτη, 8 Ιανουαρίου 2013

Ταμπλέτα που διπλώνει σαν μια κόλα χαρτί!


Θα μπορούσε να είναι μια απλή φωτογραφία στην οποία απεικονίζεται ένα μωρό που το κρατά και το φιλά τρυφερά η μητέρα του. Παραδόξως όμως δεν πρόκειται για φωτογραφία αλλά για μια εξαιρετική τεχνολογική καινοτομία. Πρόκειται για μια νέα οθόνη ταμπλέτας το πάχος της οποίας ισούται με εκείνο μιας κόλας χαρτιού, για μια οθόνη που μπορεί άφοβα να διπλωθεί, για μια οθόνη που δύσκολα μπορεί να καταστραφεί. Επίτευγμα της συνεργασίας μεταξύ μιας ερευνητικής ομάδας από το Πανεπιστήμιο Κουίνς του Καναδά και των εταιρειών Plastic Logic και Intel Labs, αυτή η πρακτικά άθραυστη οθόνη θα παρουσιαστεί στο κοινό τις επόμενες ημέρες κατά τη διάρκεια της έκθεσης ηλεκτρονικών ειδών του Λας Βέγκας. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές της, σε διάστημα μικρότερο από μια δεκαετία, οι περισσότεροι υπολογιστές θα χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη επαναστατική τεχνολογία.

Πηγή:http://www.tanea.gr/photonews/klik/

Δευτέρα, 7 Ιανουαρίου 2013

To Internet έγινε 30 ετών!

Πέρασαν 30 χρόνια από την Πρωτοχρονιά του 1983 όταν το ARPANET αποφάσισε και επισήμως να αντικαταστήσει το πρωτόκολλο NCP (Network Control Protocol) με το διαδεδομένο μέχρι και σήμερα πρωτόκολλο TCP/IP (Transmission Control Protocol and Internet Protocol), μετατρέποντας το τότε δίκτυο, στο ίντερνετ που γνωρίζουμε σήμερα (περισσότερα εδώ). Μπορεί η ιδέα του ίντερνετ να υπήρχε από τις αρχές του 1960, όμως αυτή η αλλαγή σηματοδότησε τη μετατροπή του σε αυτό που γνωρίζουμε σήμερα και βοήθησε στην ευρεία εξάπλωσή του.Η ανάγκη προέκυψε επειδή το NCP πρωτόκολλο είχε αρκετούς περιορισμούς, με σημαντικότερο ένα όριο στον αριθμό υπολογιστών που μπορούσαν να είναι συνδεδεμένοι ταυτόχρονα. Εκείνη την εποχή το ARPANET είχε συνολικά 1000 υπολογιστές, όμως ήταν ανάγκη να δημιουργηθεί ένα πρωτόκολλο, που θα μπορούσε να «φιλοξενήσει» ένα πολύ μεγαλύτερο και πιο περίπλοκο δίκτυο.Το πρωτόκολλο TCP/IP δημιουργήθηκε από τους Vint Cerf και Robert Kahn, με τους δύο να εργάζονται στο συγκεκριμένο πρότζεκτ για περισσότερα από δέκα χρόνια.Αργότερα, το 1989, ο Άγγλος Tim Berners-Lee χρησιμοποίησε το πρωτόκολλο των Cerf και Kahn και δημιούργησε το δημοφιλές πλέον σύστημα World Wide Web (δες περισσότερα εδώ ).
Συμπληρωματικά ρίξτε μια ματιά και στο "Το Ιντερνέτ μια δεκαετία μετά".
Μπορεί να ενδιαφέρουν